Negen aanhoudingen voor brandstichtingen

Toegevoegd: 06-06-2011, 11.33 uur
Door: Manfred Berrevoets
TERNEUZEN - De politie Zeeland heeft de afgelopen weken onderzoek gedaan naar een aantal brandstichtingen in Terneuzen.

Gedurende de maanden maart tot en met mei van dit jaar zijn er o.a. coniferen, vuilnisbakken, containers, een schuurtje en een schaftwagen van een bouwbedrijf in brand gestoken. Uit het politie-onderzoek is gebleken dat een aantal minderjarige jongens uit Terneuzen, in de leeftijd van 13 tot 15 jaar en in verschillende samenstelling opererend, zich aan deze brandstichtingen schuldig maakten.

De politie heeft tot dusver 9 minderjarigen aangehouden en één daarvan in verzekering gesteld. De overigen zijn in overleg met het openbaar ministerie na verhoor heengezonden. De politie is nog volop bezig met onderzoek en meerdere aanhoudingen worden dan ook niet uitgesloten.

Gerrit (6-6-2011 om 20:43)
Proficiat! Gezien de leeftijd van deze boeven zou het goed zijn om ook hun ouders met de neus op de feiten te drukken. Hopelijk krijgen zij de rekening gepresenteerd van de vernielde materialen en de kosten van de brandweer. Nog beter zou het natuurlijk zijn deze knapen ervoor te laten werken!
Anoniem (6-6-2011 om 17:10)
Zo mooi werk vind ik het niet dolf ze pakken ook mensen op die onschuldig zijn die persson heeft een keer in het verleden een brandzaak gehad en wordt nu weer behandel als een zware crimineel
CM (6-6-2011 om 12:09)
Jammer dat ze dat in Hulst niet kunnen met de brandstichters die maandenlang St Jansteen en omg teisterden!
Dolf Spakman (6-6-2011 om 11:40)
Dat verdient een bloemetje! Een mooi stukje recherchewerk