Geen files

Aanhouding in moordzaak St Maartensdijk

Toegevoegd: 09-06-2011, 16.57 uur - Update: 02-11-2016, 16.40 uur
Door: Manfred Berrevoets

SINT MAARTENSDIJK - Uit onderzoek van de politie naar het misdrijf in een woning aan de Keethil in Sint Maartensdijk is gebleken dat in de woning is geschoten.

Het is echter nog onduidelijk hoe het slachtoffer is overleden. Dit is nog een punt van nader onderzoek. Vandaag wordt sectie verricht op het stoffelijk overschot. Mogelijk dat dan iets meer duidelijk wordt over de doodsoorzaak.

Kort na het misdrijf is door getuigen gezien dat, vanaf de woning, één of meer personen zijn weggerend en in een tot nu toe onbekend gebleven auto zijn weggereden. Gisteren is een verdachte aangehouden die mogelijk iets met de zaak te maken heeft. Zijn eventuele betrokkenheid wordt momenteel verder onderzocht.

Geconstateerd is dat de auto van het slachtoffer, een rode Renault Espace met kenteken 27-LJ-SG, is verdwenen. De politie is op zoek naar dit voertuig. Ook heeft de recherche in de woning een hennepkwekerij aangetroffen. Omdat in de woning nog volop onderzoek wordt gedaan, is deze nog niet vrijgegeven. Het buurtonderzoek is nog steeds gaande. De informatie die binnenkomt, wordt nagetrokken.

Op dit moment zijn 23 mensen bezig met deze zaak. De recherche wil graag meer weten over het leven van het slachtoffer. Mensen die menen iets te weten over deze zaak en nog niet benaderd zijn door de politie worden verzocht dit te melden. Dat kan bij de politie op 0900-8844. Personen die anoniem willen blijven kunnen contact opnemen met de Criminele Inlichtingen Eenheid (CIE) van Politie Zeeland onder nummer: 06-18176703. Bij de CIE is hun anonimiteit absoluut gewaarborgd.

Inmiddels is gebleken dat de gisteren aangehouden verdachte waarschijnlijk niets met de zaak te maken heeft. Vandaag wordt beslist of hij op vrije voeten wordt gesteld.

Smerdiek (9-6-2011 om 17:54)
Zullen ze niet gewoon een wietplantage hebben willen leeg roven?? Lijkt er natuurlijk wel heel erg op, anderhalf jaar geleden 1 nu weer 1! Er zal dus in die tussentijd wel vaker gekweekt zijn! Mja dat maakt dit misdrijf niet minder erg voor de nabestaande! Heel veel sterkte