Concert at Sea afgelast vanwege weer

Toegevoegd: 18-06-2011, 12.30 uur - Update: 18-06-2011, 15.08 uur
SCHARENDIJKE - De zaterdageditie van Concert at Sea is afgelast. Burgemeester van Schouwen-Duiveland, Gerard Rabelink, heeft daartoe besloten.

Het festival zou zaterdag rond 12.30 uur weer verder gaan met optredens van onder meer Bløf en Ilse DeLange. Gisteren vond het eerste deel al plaats. Dat ging wel gewoon door. Af en toe viel een bui, maar de windkracht viel mee.

Voor vandaag worden forse buien en harde windvlagen voorspeld. Er is mogelijk ook onweer en er zijn aan de kust windstoten tot circa 70 km/u.  Dat is volgens de organisatie reden om het evenement af te gelasten. "De veiligheid van de bezoekers kan niet langer worden gegarandeerd."

Beslissing
De festivalorganisatie staat achter de beslissing van de burgemeester. “De veiligheid en het comfort van onze bezoekers is het belangrijkst. Zeker bij deze uitverkochte editie. We betreuren het, maar we zijn ervan overtuigd dat dit de beste beslissing is om ook de komende jaren Concert at SEA te kunnen organiseren. We danken de bezoekers voor de geweldige eerste festivaldag en zien uit naar beter weer volgend jaar op 29 en 30 juni 2012”, aldus festivaldirecteur Lesley Grieten.

Concert at SEA gaat haar bezoekers de ticketgelden vergoeden. Morgen wordt op www.concertatsea.nl precies bekend gemaakt hoe de ticketgelden worden vergoed.

2007
Het festival werd dit jaar voor de zesde keer georganiseerd. Tijdens de editie van 2007 zorgde noodweer ook voor vervelende situaties. Parkeervelden werden toen erg moddering en voertuigen stonden toen urenlang vast. De bussen konden bovendien de stroom festivalgangers niet aan waardoor hulpdiensten moeilijk door de mensenmassa konden manouvreren.

Overlast
Tot nu toe hebben de hulpdiensten in Zeeland voor zover bekend nog nauwelijks meldingen gehad van stormschade.

Nooit goed (19-6-2011 om 13:38)
De beslissing die in zo een situatie genomen wordt, zal nooit goed zijn. aflassen dan stel je de bezoekers teleur maar als je het door laat gaan en er gebeurd een drama ivm wind dan is de burgemeester de sigaar!!! @ Ellemeet: overlast? de kerkklokken die luiden op zondag, dat is overlast!
Rinus (19-6-2011 om 13:35)
@Echte Zeeuw: leer eerst eens een normale lopende zin te schrijven voor je hem plaatst. Nog iets, het is de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland. Renesse heeft geen eigen burgemeester. Een beetje jammer voor een echte Zeeuw.
Schouwenduivelander (18-6-2011 om 18:45)
Gerard waar blijft nou die regen dat beetje wind had wel gelukt
Echte Zeeuw (18-6-2011 om 18:05)
Jammer dat het CAS niet doorgaat, ik heb vrijdag in ieder geval wél genoten. Ik snap de beslissing om af te gelasten, maar begrijp dat de burgervader van Renesse wel heel snel afgelast, wegens overlast e.d. Misschien kan ie beter burgervader van Staphorst worden?
Jo (18-6-2011 om 16:01)
Jammer dat CAS niet doorgaat, volgend jaar 29 en 30 juni nieuwe kans! Gelukkig hebben we de Kunstschouw nog, een andere manier van Cultuur.
Willem (18-6-2011 om 15:59)
Het is ook nooit goed als je aflast voor de veiligheid doe je het niet goed als je het door laat gaan en het gaat fout roept iedereen waarom was het niet afgelast. makkelijk oordelen als je zelf niet verantwoordelijk bent.