Geen files

Politie haalt hond uit hete auto

Toegevoegd: 10-07-2011, 14.03 uur
Door: Manfred Berrevoets
RENESSE - Zaterdagmiddag heeft de politie in de Kromme Reke in Renesse een hond uit een hete auto gehaald.

De hond zat in de auto zonder water en zag er suf uit. Een agent heeft een portierruit ingeslagen, de hond bevrijd en gekoeld met natte doeken die door omstanders/bewoners werden gebracht. Kennelijk was de hond hier zo van geschrokken dat hij wegrende.

Een zoektocht in de omgeving leverde niets op. Later werd met de baas van de hond en zijn familie verder gezocht, maar van de hond was geen spoor te bekennen.

Pas rond 20.30 uur kwam het bericht dat de hond in de Laone was teruggevonden en is hij met zijn baasjes herenigd.

Andre (11-7-2011 om 09:52)
Jaren geleden een kind overleden doordat het door zijn moeder vergeten was. Tragisch was dat. Ik denk niet dat mensen dit met opzet doen, iedereen kan weleens iets vergeten. Maar om mensen er gelijk aan op te hangen? politie geeft geen hond terug als de eigenaar een slechte baas zou zijn...
Carolien (11-7-2011 om 00:24)
Hond zal wel blij zijn om ze'n baasjes terug te zien !!???????
@jaap (11-7-2011 om 00:13)
Jaap, als je er niet bij was kun je ook niet oordelen,of wel? Hoe wil je een auto open krijgen zonder sleutel? die ouwe golf II van jou gaat misschien met een klerenhanger open maar nieuwere auto's lang niet meer!
Harry (11-7-2011 om 00:08)
Toen die hond weer was bijgekomen smeerde hij hem gelijk natuurlijk. bij zo een baasje wil toch niemand blijven ? hij greep gewoon zijn kans.
Renata Hay (10-7-2011 om 23:45)
Hier is geen excuus voor (schaduw, raampje open...bla bla). Niet alleen een boete maar ook de hond in beslag nemen. Dit is geen onwetendheid maar egoisme. Ik word misselijk bij het idee hoe beroerd zo'n dier zich voelt in een hete auto. Daarom wil ik iedereen vragen om alert te zijn en meteen de politie en dierenambulance te bellen als men een dier in een hete auto ziet zitten!!! @Jaap: De beste stuurlui staan aan wal. Ook bij de beste intenties gaat wel eens iets mis helaas.
Fransiscus (10-7-2011 om 22:51)
Ook hier staan de beste paarden weer op stal die natuurlijk nooit een hond zullen laten ontsnappen in deze omstandigheden. Maar ja, afgeven op de politie op welke wijze dan ook zal wel een goed gevoel geven bij deze roeptoeters.