Ernstig incident Veerse Meer

Toegevoegd: 11-07-2011, 15.07 uur - Update: 11-07-2011, 16.31 uur

ARNEMUIDEN - De hulpdiensten zijn vanmiddag druk beziggeweest met een reanimatie van een persoon op een eilandje op het Veerse Meer.

Rond 14.10 uur kwam de melding binnen dat iemand op een eilandje dringend medische hulp nodig had in de buurt van kanovijver Kanoa De Piet aan de Muidenweg tussen Arnemuiden en Wolphaartsdijk.

De ambulancedienst kreeg assistentie van de reddingboot 'Oranje' uit Veere en de traumahelikopter uit Rotterdam. De helikopter is geland op een eilandje in het meer. Het ambulanceteam is met de reddingboot naar het eilandje gebracht.

De hulpdiensten hebben het slachtoffer gereanimeerd, maar helaas bleek dit tevergeefs. Het slachtoffer is op het eilandje overleden. Voor zover bekend ging aan het overlijden een medische aanleiding vooraf.

Jaap (11-7-2011 om 20:21)
@Jo Als het een familielid was geweest had je dan ook zo gereageerd.... Ik was er bij op het water met mn bootje en de foto lijkt erger dan het is..... Wees blij dat er mensen zijn die kunnen helpen in dergelijke situaties. Klasse opgetreden hulpverlening.... Helaas tevergeefs... Gecondoleerd
VdVonck (11-7-2011 om 20:18)
Veel sterkte aan de nabestaanden, je denkt lekker te gaan recreeren.. Verschrikkelijk... Jo, we zullen er rekening mee houden als jij acute hulp nodig heeft! Je moest je schamen om zoiets te durven zeggen! Ook erg knap dat je aan de hand van een 'foto' de snelheid kan inschatten. Mafkees!
Meisje (11-7-2011 om 17:10)
Chapeau hulpverleners! Zat helaas eerste rang! Nabestaanden van de overleden persoon, gecondoleerd! Netjes dat de ambulancebroeders vroeg om (zeker met kinderen) ff een andere kant uit te gaan toen overledene uit de boot op brancard werd gelegd!
Jo (11-7-2011 om 16:07)
Als ik die 2e foto zie lijkt het alsof de knrm boot onverantwoord hard en dichtbij de kano-ers vaart. Moeten er nog meer mensen in problemen komen bij een reddingsactie?? Veiligheid eerst, niet alleen van jezelf maar ook van de mensen eromheen!