'Lange voorgeschiedenis drama'

Toegevoegd: 20-07-2011, 08.53 uur - Update: 20-07-2011, 09.39 uur
MIDDELBURG - De 29-jarige verdachte van de dubbele moord op het echtpaar Schroevers in de Middelburgse wijk Dauwendaele zou de familie al vaker hebben belaagd. Dat schrijft dagblad De Telegraaf.

Volgens de krant zou hij vorig jaar in Haarlem zijn opgepakt omdat hij zijn toemalige vriendin, de dochter van het echtpaar, zou hebben mishandeld. Twee weken later zou hij haar huis in brand hebben gestoken en onlangs nog zou hij een stoeptegel door een ruit hebben gegooid bij haar ouders in de woning aan de Hooge Meestraat in Middelburg. De man zou bij de brandstichting zelf ook ernstig gewond zijn geraakt. Het Algemeen Dagblad schrijft dat ook een auto zou zijn vernield.

Al snel na het misdrijf ging in de buurt het hardnekkige gerucht dat de dader van de fatale steekpartij wel eens de ex schoonzoon zou kunnen zijn van de familie. De politie wilde toen echter niet ingaan op de precieze band tussen de slachtoffers en de dader. Wel wilde zij kwijt dat het ging om “een bekende” van het echtpaar.

Veel mensen in de buurt weten echter van de situatie en voor hun staat het vast: de ex schoonzoon moet de moordenaar zijn. Echter, pas als de rechtbank in de zaak tot een veroordeling komt zal definitief duidelijk worden wat voor drama zich precies heeft voltrokken en wat de rol van de verdachte hierin is geweest.

Zie ook:
- Verdachte moord opgepakt (19-07-2011)
- Zoektocht en onderzoek nog in volle gang (19-07-2011)
- Identiteit doden Middelburg bekend (19-07-2011)
- Begraafplaats dicht vanwege moord (19-07-2011)
- Ook man moordzaak Middelburg overleden (19-07-2011)
- Signalement verdachte moordzaak (19-07-2011)
- Dode en zeer zwaar gewonde in Middelburg (19-07-2011)

Verdam (20-7-2011 om 10:58)
Ja, jongens koffie drinken en bekeuringen uitschrijven voor kapotte fietslampjes is ook veel belangrijker En let op; natuurlijk gaat iedere instantie weer naar elkaar wijzen. Op en top Nederland. Koppen vallen er niet al die ambtenaren houden lekker elkaar de hand boven het hoofd. Nederland is ziek
Vogel (20-7-2011 om 10:56)
Als diet allemaal klopt dan weer mijn complimenten naar Justitie en Politie . Als je met zo`n strafblad nog verder kunt gaan dan hebben ze volgens mij wel stron.. in hun ogen . ( Nee we moeten wachten tot het erger wordt) want wat is nu brandstichting mishandeling vernieling . Ik wil niet gelijk de politie de schuld geven maar bij zo`n geval is elke melding code ROOD Maar als je eigen rechten speelt dan zijn ze er wel heel snel bij . veel sterkte voor de nabestaande
Stromewijk (20-7-2011 om 09:43)
Het is toch duidelijk wie het is ? denkt de pers dat de mensen achterlijk zijn? het is die zwaar gestoorde ex van dat meisje waar haar leven nu tot een hel is gemaakt ,die ex moet maar naar sibirie gestuurt woren niet in een luxe nederlandse tbs kliniek of gevangenis!
San (20-7-2011 om 09:32)
En weer lezen we dat er al een lange voorgeschiedenis was, voordat dit drama zich heeft voltrokken. alle complimenten aan de politie voor hun 'snelle' optreden, maar nu ik dit lees.....blijkbaar moet er altijd eerst iets ergs gebeuren voordat er daadwerkelijk 'opgetreden' wordt.....zinloos, dit verdriet dat aangedaan is....alle kracht en sterkte voor alle nabestaanden
Bezorgd (20-7-2011 om 09:27)
Wat een enorm drama en hadden ze maar.. Ik snap dat alles via officiële wegen moet bij huiselijk geweld maar hoe kan het zo zijn dat iemand die een ander al bijna vermoord heeft op vrije voeten blijft tot de rechtszitting is? Veel veel veel sterkte voor de kinderen van dit echtpaar!!