Commissie onderzoekt moordzaak

Toegevoegd: 20-07-2011, 17.14 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Vandaag is bekend geworden dat de verdachte van de dubbele moord in Middelburg ook verdacht wordt van brandstichting in het huis van zijn ex-vriendin op 28 juli 2010 in Haarlem. De slachtoffers uit Middelburg zijn de ex-schoonouders van de verdachte.

Aan de brandstichting en de moord zouden bedreigingen vooraf zijn gegaan. De man zou binnenkort een dagvaarding ontvangen om zich voor de rechtbank in Haarlem te verantwoorden voor de brandstichting.

Het College van procureurs-generaal heeft in overleg met de politie een externe commissie aangesteld om alle relevante feiten en omstandigheden voorafgaand aan de aanhouding van deze verdachte te onderzoeken.

De commissie, die aan het College zal rapporteren, bestaat uit prof. dr. J. Naeyé, oud-hoogleraar straf(proces)recht aan de VU te Amsterdam (voorzitter), P.J. van Zunderd, oud-korpschef van het Korps landelijke politiediensten en mr. dr. D.W. Steenhuis, oud-procureur-generaal.

Zie ook:
- 'Onveiligheidsgevoel weggenomen' (20-07-2011)
- 'Lange voorgeschiedenis drama' (20-07-2011)
- Verdachte moord opgepakt (19-07-2011)
- Zoektocht en onderzoek nog in volle gang (19-07-2011)
- Identiteit doden Middelburg bekend (19-07-2011)
- Begraafplaats dicht vanwege moord (19-07-2011)
- Ook man moordzaak Middelburg overleden (19-07-2011)
- Signalement verdachte moordzaak (19-07-2011)
- Dode en zeer zwaar gewonde in Middelburg (19-07-2011)

Wim (21-7-2011 om 17:35)
Ja ja natuurlijk.. commissies , vergaderen , ondertussen lekker een hapje eten op kosten van de burger. Niet over praten gewoon voorgoed uit de samenleving halen , op welke manier dan ook........... En het liefst op die manier dat het zo min mogelijk kost.
Annoniem (21-7-2011 om 17:35)
Is de volgende je (ex)-vriendin en de moeder van je kind?? ik hoop dat mijn kinderen een vader krijgen met meer verstand!!! Sterkte voor de nabestaanden en ook vooral voor de dochter!! wat moet die zich .... voelen.
Anne (21-7-2011 om 16:42)
Goed gedaan politie Zeeland!!!! Laat ze allemaal maar kletsen. De beste stuurlui staan aan wal!!
CS (21-7-2011 om 15:56)
Een mooi moment om de risico analyses van de politie zld eens nader te beschouwen. Heb zelf in het verleden hier ook kennis mee mogen maken door een ex zwager bij de politie zld Dreigen ze je leuk op te pakken als je je eigen kids wil opzoeken terwijl je nog nooit een vlieg kwaad hebt gedaan
Andre (21-7-2011 om 13:16)
Als het kalf verdronken is.een spreuk waar je in deze situatie toch wel echt van aan de diarre raakt he.Toch zal justitie die put nou pas gaan dempen.Nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies en ook met de justitiiuele papier massa.
Jan (21-7-2011 om 12:35)
En ja hoor weer een onderzoekje en wat doen ze er mee niets wand ook dit gaat de doofpot in wand dit figuur had al lang op water en brood moeten zitten veel sterkte voor alle betrokkene