Auto kwijt na rit onder invloed

Toegevoegd: 07-08-2011, 19.49 uur
MIDDELBURG - De politie heeft dit weekeinde twee personen betrapt die onder invloed van alcohol achter het stuur zaten. In één geval werd een auto in beslag genomen.

Zaterdag rond 02.00 uur trof de politie een personenauto zonder bestuurder aan, midden op de rijbaan in de Cloosterstraat in Kloosterzande. De bestuurder werd even later lopend aangetroffen en is aangehouden.

De 50-jarige man uit de gemeente Hulst wordt ervan verdacht tegen een geparkeerde auto te zijn gebotst in de Cloosterstraat. De linkerachterzijde van deze auto is geheel vernield. Een blaastest wees uit dat de 50-jarige onder invloed van alcohol verkeerde. Hij kreeg hiervoor een rijontzegging van 5 uur.

In Dreischor werd ook iemand betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De politie heeft daar de personenauto in beslag genomen van een 34-jarige inwoner van Zonnemaire. De man bestuurde slingerend onder invloed van alcohol zijn voertuig en werd opgemerkt door een vrouw die dit melde bij de politie.

De vrouw volgde de man in haar auto en gaf de route die de man volgde door aan de politie. De politie kon de man staande houden in de Gaanderseweg in Dreischor.

De man bleek ruim drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol te hebben genuttigd en kon geen rijbewijs tonen. Hierop is zijn auto in beslag genomen.

Lowie (8-8-2011 om 09:40)
Dit moesten ze meer doen een flinke boeten rijbewijs in leveren en ook de auto in beslag nemen gaan er minder dronken lappen met de auto en is het veiliger op de weg