'Problemen gezin waren bekend'

Toegevoegd: 27-08-2011, 18.25 uur
BRESKENS - Er waren al langere tijd problemen tussen de vrouw die vanochtend in Breskens werd vermoord en haar ex-vriend. Dat bevestigt de politie.

De vrouw (35) had lange tijd een relatie met de man (47). Het stel had ook twee kinderen, een jongen van 6 en een meisje van 3 jaar. Volgens politiewoordvoerder Alwin Don heeft de politie in het verleden contact gehad met zowel de man als de vrouw.

De 47-jarige verdachte werd bijvoorbeeld op 14 mei jongstleden aangehouden omdat hij de vrouw had bedreigd en mishandeld. Volgens de politie was ook bekend dat de man de buren bedreigde. De man is hiervoor toen aangehouden en heeft een huisverbod gehad.

Hoe de zaak uit de hand heeft kunnen lopen wordt nog onderzocht. Een groot team van rechercheurs werkt aan de zaak. Zij horen getuigen en verrichten forensisch onderzoek in de straat en in de woning aan de Backertlaan. De verdachte wordt vandaag nog naar de politiecellen van Torentijd in Middelburg overgebracht. Jeugdzorg heeft zich over de kleine kinderen ontfermd.

Zie ook:
- Dossier 'Moord en doodslag in Zeeland'
- Vrouw vermoord in woning Breskens (27-08-2011)

Andre (8-9-2011 om 16:52)
Jan dacht ik schreef nederland is naar de klote, ben ik het helemaal met eens. Ik sluit me aan om te zeggen: Nederland is een eldorado voor de misdaad....uit.
Missy82 (8-9-2011 om 12:58)
Dus als iemand het bloed maar vaak genoeg onder zijn nagels vandaan trekt heb je het recht om die persoon te vermoorden..... moet niet gekker worden hier
Jazz (3-9-2011 om 11:19)
" Hoe de zaak uit de hand heeft kunnen lopen wordt nog onderzocht." misschien heeft ze wel structureel het bloed vanonder zn nagels getrokken?
Jacks (29-8-2011 om 11:48)
Triest allemaal. Sommige reacties vind ik erg kort door de bocht. Ieder heeft zo zijn gedachte maar niemand weet wat er nu precies is gebeurd en wat er zich heeft afgespeeld in dit gezin. Op deze manier je frustraties botvieren is niet de juiste manier mensen. Bezint eer ge begint.
Franceska (29-8-2011 om 11:40)
Helaas is de nederlandse wet veel te makkelijk met deze zaken, het slachtoffer moet vechten voor haar gelijk en de dader krijgt alle hulp en begeleiding, want het is zonde die heeft het zo moeilijk. Ik spreek uit ervaring.
Dennis (29-8-2011 om 09:47)
@ C@W Niet mee eens! Ken een aantal situaties waar een gestoorde partner Jeugdzorg dusdanig wist te beinvloeden dat de kids bij normale partner weggehaald werden + bezoekverbod. En als je als ouder eenmaal zo'n stempel op krijgt ben je die voorlopig nog niet kwijt (heeft paar jaar geduurd)