Arrestatie na Twitterbericht

Toegevoegd: 31-08-2011, 18.16 uur
KAPELLE - In zijn woonplaats is dinsdagmiddag een 19-jarige man uit Kapelle aangehouden. Hij had via Twitter bedreigende teksten verspreid.

Hij is na verhoor vanmiddag weer in vrijheid gesteld. Het proces-verbaal is opgestuurd naar de officier van justitie. Politie Zeeland wordt steeds alerter op berichten die verschijnen via de sociale media waarin bedreigende, beledigende en discriminerende teksten worden gebruikt.

Als er meldingen over dergelijke berichten bij de politie binnenkomen, worden deze onderzocht.

Iemand die zich ergert aan wat er allemaal op internet uitgekraamd wordt (1-9-2011 om 23:47)
@golf GTI. Dat kereltje zette er de meest zieke en bedreigende teksten op. Next step is dat hij het een keer doet, dus met andere woorden is voorkomen niet beter dan genezen????? Well done politie!
Staffie (1-9-2011 om 23:17)
Er stond laatst een stuk in de krant welk korps het meeste twitterde, ik had gelijk mijn oordeel klaar maar ik zie mijn fout in want het is beroepsmatig, wel goed voor het milieu want de dure dienstautos staan stil..
Fransiscus (1-9-2011 om 22:00)
Voor die azijnzeikerds die op de politie zitten te zeiken hier: Alphen aan de Rijn of Noorwegen soms vergeten? Beter in de kiem smoren dat bedreigende gedoe!
Golf GTI (1-9-2011 om 17:24)
Heeft de politie niets beters te doen dan twitter berichtjes lezen??? Word het misschien niet is tijd om wat aan al die inbraken, diefstallen, geweldsmisdrijven ed. te gaan doen? Kom op zeg....
Maja (1-9-2011 om 11:44)
@twidadicted. Het is waarschijnlijk niet voor publicatie geschikt. Het is goed dat dergelijke figuren worden opgepakt en aangepakt. Er wordt iets teveel gebruik gemaakt van deze mogelijkheid tot communicatie (heel netjes uitgedrukt). Het kan wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden.
NVT (1-9-2011 om 09:32)
Mogen ze van mijn part Facebook ook wel in de gaten houden want daar zit ook best wel schorem op met asociale berichten