Slachtoffer schietpartij overleden

Toegevoegd: 20-09-2011, 10.49 uur
VLISSINGEN - Het 26-jarige slachtoffer van de schietpartij zondag in Vlissingen is overleden. Dat heeft de politie zojuist officieel bekend gemaakt.

De Vlissinger werd rond vijf uur 's middags neergeschoten op de parkeerplaats aan de Kenau Hasselaarstraat, vlakbij bioscoop CineCity bij de Spuikom. Het slachtoffer stond op dat moment vlakbij een zwarte Volkswagen Golf. Er ontstond volgens de politie een ruzie en tijdens die ruzie werd de man geraakt, onder meer in zijn hoofd.

De gewonde is ter plekke gestabiliseerd door ambulanceteams en het team van de traumahelikopter uit Rotterdam. De allochtone man is met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis in Goes. De man werd in kritieke toestand op genomen op de Intensive Care van het Goese ziekenhuis. De man is daar vannacht overleden aan de gevolgen van het schietincident.

Arrestaties
Al vrij snel na de schietpartij kon in de directe omgeving van de parkeerplaats een eerste verdachte worden aangehouden; een 21-jarige Vlissinger. Maandagmiddag werd rond 16.00 uur in Middelburg een tweede arrestatie verricht in verband met de zaak. Dit keer ging het om een 22-jarige Middelburger. Op welke manier zij precies betrokken zijn bij de schietpartij is nog niet bekend.

Politieonderzoek
Het onderzoeksteam is nog steeds bezig met het horen van de vele getuigen. Ook beide verdachten worden vandaag gehoord. De politie heeft het vermoeden dat een van de verdachten de dodelijke schoten heeft gelost.

Zie ook:
- Tweede arrestatie schietpartij (19-09-2011)
AT ingezet in Vlissingen (18-09-2011)
Arrestatie schietpartij Vlissingen (18-09-2011)
Man neergeschoten in Vlissingen (18-09-2011)

K (2-11-2011 om 18:52)
Zo zie je maar weer dat mensen denken alles te weten hij had 2 kleine kinderen als je niks weet of als je een persoon niet kent kan je het beter voor je houden !
VdVonck (29-9-2011 om 12:55)
Het is ongetwijfeld heel erg voor de nabestaanden van deze man. Wel moet ik zeggen dat je niet zomaar vanuit het niets een kogel krijgt! Uit de vele reacties van bekenden maak ik op dat deze toch in een ander soort wereldje leven als overig NL.
Renata (28-9-2011 om 23:15)
Wat de achtergronden ook zijn, er is blijkbaar een kindje dat zijn vader moet missen. Dat verdient zo'n kindje niet. Sterkte .
Renata (28-9-2011 om 23:12)
@Tineke: alsof jij weet dat bij jou niemand een wapen op zak heeft. En in alle andere provincies v. Nederland wordt nooit iemand neergeschoten zeker. Wat ben jij onnozel zeg. Maar goed dat je niets met Zeeland hebt want we kunnen je hier in ons mooie land missen als kiespijn.
Anoniem (28-9-2011 om 16:32)
Daders goed gestraft worden?? die moeten levenslang opgesloten worden .wie de stoet bij de begrafenis heeft mee gelopen zal weten waarom .het is verschrikkelijk sterkte voor de nabestaande ,en zijn kindje die opgroei zonder papa
Vlissinger (21-9-2011 om 11:48)
Triest.