Scholieren gecontroleerd Goes

Toegevoegd: 22-09-2011, 12.56 uur
GOES - In het verleden kwamen er bij Politie Zeeland regelmatig klachten binnen van scholieren en ouders van scholieren over overlast op fietsroutes van en naar scholen in Goes. Vandaag werd daarom gecontroleerd.

In navolging op de klachten houden bikers van de Zeeuwse politie regelmatig controles op de fietsroutes. Dat gebeurt het vaakst op de weg van 's-Gravenpolder naar Goes en de weg van Yerseke naar Goes.

Vanmorgen werd ook weer zo'n controle gehouden. Veel scholieren bleken met z'n drieën (of meer) naast elkaar te fietsen op een dusdanige manier dat er geen passeren meer mogelijk was. Hiervoor zijn diverse waarschuwingen uitgedeeld.

Ook werden er op de Patijnweg 23 bekeuringen uitgedeeld aan fietsers die het rode verkeerslicht negeerden.

Bertus (23-9-2011 om 18:09)
Vroeger was de infrastructuur nogal minder! Fietspad is breed genoeg! Maar regels zijn er om veiligheid te geven. Er gebeuren genoeg ongelukken. Het gaat meer om respect en sociaal gedrag wat ontbreekt in het verkeer
John (23-9-2011 om 16:27)
Ze moeten die Zeeuwse school jeugd op de fiets maar eens naar Den Haag sturen met hun fiets . En in de stad laten rijden waar trammen rijden . Als je achter je Ting Ting hoort , zorg dan maar dat je aan de kant bent . Een tram heeft bij 50 Km p/u 100 meter nodig om tot stilstand te komen . De wielen van een Tram zijn gelijk messen , als je pech hebt , Is je kop er af of je ligt in twee stukken . Dan leer je wel , achter elkaar te fietsen . Het was 40 jaar geleden dus echt wel anders .
Innie (23-9-2011 om 12:19)
@ uitje, als ik naar mijn jeugd kijk waren er toen i.d.d. ook al van die fietsende schooljeugd met een grote bek uit de polder. het is geen probleem van de tijdsgeest maar van het volk dat net doet of asociaal gedrag normaal is en maar moet kunnen.
Caroline (23-9-2011 om 09:13)
Ik raad de politie aan ook de route station Goes - Sportpunt Zeeland goed in de gaten te houden. Die CIOS-studenten kunnen er ook wat van. Het is zo jammer dat dit soort studenten onze kinderen lesgeven en dus eigenlijk het goede voorbeeld zouden moeten geven!
Uitje (23-9-2011 om 04:04)
Beetje matigen Jan, ook op andere scholen zijn het geen lieverdjes. Dat heeft niets met christelijk of niet-christelijk te maken. Het is gewoon iets van al meer dan 50 jaar oud. Probeer maar terug te denken naar je eigen schooltijd, dat doe ik ook en dan kijk je anders naar de jeugd!!
Caroline (22-9-2011 om 19:53)
Ze zouden eens wat vaker in Kapelle moeten controleren, hier heeft volgens mijn niemand gehoord van achter elkaar rijden. Mij is altijd geleerd ,als er een auto aan komt achter elkaar gaan rijden, is toch niet zo moeilijk of wel!! En niet alleen de jeugd, ouders geef eens het goede voorbeeld.