Politie zoekt naar explosieven

Toegevoegd: 06-10-2011, 21.13 uur
OOST-SOUBURG - De huiszoeking in de Ritthemsestraat in Oost-Souburg is in volle gang. Volgens de politie wordt gezocht naar explosieven.

De eerste etage van de woning is inmiddels grotendeels doorzocht. Agenten zijn inmiddels ook begonnen aan het uitkammen van de inpandige garagebox van de woning, welke is gelegen aan de Prins Hendrikstraat. Volgens de politie wordt er gezocht naar explosieven. Het lijkt erop alsof die vooralsnog niet zijn aangetroffen. De doorzoeking is echter nog in volle gang.

Vanmiddag werden in de woning drie volwassenen aangehouden voor mogelijke betrokkenheid bij de zware explosie bij het caisson op het strand in Ritthem op 23 september jongstleden. Volgens getuigen werden zij door een arrestatieteam opgepakt en zijn de verdachten geblindoekt naar buiten gevoerd.

Volg ook de actuele updates op ons officiele Twitteraccount: kl
ik hier.

Zie ook:
- 06/10/2011: Arrestaties vanwege knal Ritthem
- 06/10/2011: Groot onderzoek vanwege knal
- 04/10/2011: Nieuwe oproep knal Ritthem
- 28/09/2011: Brokstukken ontplofte caisson opgeruimd
- 26/09/2011: Politieonderzoek in bos bij Ritthem
- 25/09/2011: Explosie Ritthem was bewuste actie
- 24/09/2011: Huis-aan-huisbrief Ritthem over explosie
- 24/09/2011: Grote krater op strand Ritthem
- 24/09/2001: Oorzaak knal nog onduidelijk
- 23/09/2011: Veel meldingen over grote knal

Renata (7-10-2011 om 18:59)
Wat een miscommunicatie hier.....AT-leden hoeven niet herkend te worden, mogen anoniem blijven inderdaad. Daders met grote foto, ja. Maar.... het is (helaas) nog niet bewezen.
Onderduiker (7-10-2011 om 18:28)
Die mensen hebben vast een mooi 'recept' op het internet gevonden hoe je een explosief maakt. Je kunt tegenwoordig zelf alles maken met een beetje hulp van het internet. Zoek maar eens een avond en je vind de gekste informatie. Denk maar aan bermbommen e.d.
Granada (7-10-2011 om 17:35)
Die blinddoek zal er meer zijn om de arrestant meer onder controle te houden dan dat het AT bang is om "herkent" te worden. een beetje sloppy techniek met abu graib geurtje als u het mij vraagt. ze zijn zeker onzeker over hun kunnen om de arrestant onder controle te houden dat ze dit toepassen ?
Lion (7-10-2011 om 12:58)
At? arrestatieteam bedoel je? die worden wel herkend,en gaan niet geblindoekt lopen,en daders hebben geen moer te willen.dus lekker zonder blindoek,en liefst groote foto overal ophangen
Adri (7-10-2011 om 10:47)
Leuke reactie van "@"..... Misschien moet de politie maar eens uitzoeken waar die vandaan komt.....
J (7-10-2011 om 09:45)
Beste LIO, die gasten van het AT willen niet herkend worden en dus daarom een blinddoek. Deze gasten worden nooit zomaar opgeroepen, er zal een goede reden geweest zijn.