Straffen geëist voor mishandelen agente

Toegevoegd: 10-10-2011, 21.03 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Tegen een 33-jarige man uit Kruiningen is maandag voor de rechtbank in Middelburg een gevangenisstraf van een jaar waarvan de helft voorwaardelijk, een taakstraf van 180 uur en een rijontzegging van drie jaar en zeven maanden geëist.

Ook moet de man onder toezicht van de reclassering komen te staan. De man wordt ervan verdacht in juni vorig jaar zijn vriendin te hebben mishandeld en bedreigd. Daarnaast moest hij zich verantwoorden omdat hij op 31 juli van dit jaar in Goes, tegen middernacht, een agente had aangereden en mishandeld.

Hij stond met vriendin en motor in een parkje bij de Veste een sigaretje te roken toen een agente (biker) op hem afkwam met de bedoeling hem aan te spreken. Omdat de Kruininger geen rijbewijs had en hij in een schorsing uit voorlopige hechtenis liep, verkoos hij het om de benen te nemen., Bij die poging gleed de motor weg, raakte hij de biker, ze kwamen te vallen en de agente stond doodsangsten uit.

Later bleek dat de motor in Etten-Leur was gestolen en hij de motor dus zou hebben geheeld. Ook was hij tijdens het nachtelijke incident onder invloed van drugs geweest.

Volgens zijn advocaat, H. Dunsbergen, was er nauwelijks enig bewijs in de zaak tegen zijn cliënt. Zo was de prijs die er voor de motor was betaald marktconform, had hij de agente niet met zijn motor meegesleurd maar was de motor weggegleden, was er geen technisch onderzoek geweest en was er voor het huishoudelijk geweld dat hem werd toegeschreven te weinig bewijs. De uitspraak is op 24 oktober.

W. de wit (14-10-2011 om 21:45)
Deze man moet een veel hogere straf krijgen, een veelpleger is het en het is wachten op het volgende delict.
A.P.A. Rombouts (11-10-2011 om 21:15)
Zelf kom ik uit de (beroeps) opsporingswereld. De enkele goeden niet te na te komen, heb ik het idee dat de rechterlijke macht op een andere planeet woont. Zachte heelmeesters=stinkende wonden. Hard aanpakken zodat het veel zeer doet en lang. Zal wel beter helpen. Slachtoffer gaat voor dader.