Opsporingsbericht brandstichtingen

Toegevoegd: 21-10-2011, 17.00 uur
SINT JANSTEEN - Aan de hand van bewakingsbeelden hopen HVZeeland.nl en de politie Zeeland een reeks van zeker 18 brandstichtingen in Sint Jansteen en omgeving op te lossen.

Het afgelopen jaar vonden in Sint Jansteen (gemeente Hulst) ruim 40 branden plaats. Uit politieonderzoek is gebleken dat zeker 18 branden zijn aangestoken. De branden woedden vooral in bijgebouwtjes zoals tuinhuisjes en aanbouwen van woningen.

De brandstichtingen vinden meestal in de weekenden plaats. Het lijkt erop dat de branden steeds meer gevaar opleveren. Tot nu toe zijn er gelukkig nog geen slachtoffers gevallen. De laatste brandstichting vond plaats op zaterdag 20 augustus jongstleden tegen 23.00 uur aan de Brouwerijstraat 68 in Sint Jansteen. Hier raakte een aanbouw van een woning flink beschadigd.

Getuigen
De Zeeuwse politie heeft na deze laatste brand bewakingsbeelden binnengekregen waarop vermoedelijk belangrijke getuigen staan. In samenwerking met HVZeeland.nl heeft de Zeeuwse politie een video-opsporingsbericht gemaakt. Hierin zijn de verschillende getuigen te zien. De video vindt u bovenaan dit artikel.

Onderzoeksvragen
Het onderzoek naar de serie brandstichtingen is in volle gang. De politie heeft de volgende vragen:
- Herken jij jezelf naar aanleiding van de camerabeelden of het signalement?
- Herken jij iemand van de camerabeelden of van de omschrijving van het signalement?
- Heb jij informatie die misschien kan bijdragen tot het oplossen van deze of een van de andere branden in Sint Jansteen?

Heeft u tips voor de politie, meldt u dan op het politiebureau in Hulst of bel naar 0900-8844. Getuigen die anoniem informatie aan Politie Zeeland willen geven, kunnen contact opnemen met de Criminele inlichtingen Eenheid (CIE) van Politie Zeeland onder nummer: 06-48492242. Bij de CIE is uw anonimiteit gewaarborgd. Indien getuigen niet met de politie willen praten, dan kunnen ze contact opnemen met Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.

Hopelijk kan uw informatie bijdragen tot het oplossen van deze branden.

Zie ook:
- Felle brand in aanbouw van woning (21-08-2011)
- Brand verwoest schuur Kapellebrug (03-07-2011)
- Uitslaande brand verwoest bungalow (05-01-2011)
- Uitslaande brand in schuur Sint Jansteen (09-10-2010)