Zeer ernstig ongeluk Middelburg

Toegevoegd: 20-11-2011, 17.19 uur - Update: 20-11-2011, 19.15 uur

MIDDELBURG - In Middelburg zijn vanmiddag twee voetgangers zeer ernstig gewond geraakt toen zij op een zebrapad werden geschept door een automobilist.

Het ongeluk gebeurde rond 14.40 uur op de voetgangersoversteekplaats bij de kruising van de Looijerssingel met het Armeniaans Schuitvlot . Al snel werd duidelijk dat de situatie zeer ernstig was en dit resulteerde in de inzet van vier ambulances en een zogeheten rapid responder. Ook werden een traumateam, een officier van dienst geneeskundig en een team van de huisartenpost (HAP) ter plekke gestuurd. Het traumateam kwam uiteindelijk niet ter plaatse.

De twee zwaargewonden, een man en een vrouw waarvan verder nog geen personalia bekend zijn, werden ter plekke gestabiliseerd en vervolgens met ambulances naar het ziekenhuis gebracht. De politie had vanmiddag nog geen nadere informatie over hun toestand.

De bestuurder van de personenauto die de twee aanreed is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.. Het gaat om een 64-jarige Middelburger. Hij heeft de voetgangers vermoedelijk pas opgemerkt toen hij zelf de zebra opreed. De slachtoffers vlogen via de motorkap en de voorruit van de auto over het voertuig heen. Ze klapten vervolgens beiden op het wegdek.

De politie heeft na het ongeluk de Looijerssingel afgesloten voor het verkeer. Er werd een omleiding ingesteld. Ter plekke is een uitgebreid technisch onderzoek uitgevoerd. De politie heeft ook enkele remproeven uitgevoerd. Rond 17.00 uur kon de weg weer worden vrijgegeven.

Update: De beide slachtoffers zijn inmiddels overleden. Klik voor meer info!

Marcel (20-11-2011 om 19:10)
@RFM Dan moet je minder hard rijden en uit je doppen kijken. Als je je snelheid aanpast en je gedachte bij het verkeer houdt is er genoeg overzicht op dit zebrapad. Ondertussen zijn de mensen overleden. Sterke voor de nabestaanden.
Arjen (20-11-2011 om 19:06)
Heel veel sterkte voor de fam. In 1 klap je ouders kwijt die een ommetje gingen maken. Als voetganger ben je nergens veilig. Zelf ook al vaak bijna vvan mijn sokken gereden. Toen ging het goed maar heel triest voor deze mensen. Ook veel sterkte voor de automobilist.
Ms (20-11-2011 om 18:49)
Op dat moment stond de zon ook wat laag! combinatie van slecht zicht en een zebrapad op een rot plek??
Anomiempje (20-11-2011 om 18:33)
Verschrikkelijk voor alle betrokkenen. Veel sterkte voor de slachtoffers maar ook voor de persoon die de auto bestuurde. Zoiets doet niemand met opzet, je moet het met je mee dragen. Sterkte!!!
Lianne (20-11-2011 om 18:24)
Sterkte aan iedereen die hiermee te maken heeft. Slachtoffers, automobilist, familie en ook de hulpverleners. Een vreselijk ongeluk op een onoverzichtelijke plek.
Boris (20-11-2011 om 18:12)
Wat een speculaties weer laten we eerst de oorzaak eens afwachten en dan gaan dicuseren