JOP weg vanwege onveiligheid

Toegevoegd: 02-12-2011, 13.34 uur

SCHORE - De gemeente Kapelle heeft vrijdag de Jongerenontmoetingsplaats (JOP) in Schore weggehaald omdat daar een onveilige situatie was ontstaan.

Volgens de gemeente is de plaats aan de Boomweidelaan weggehaald na een melding van de vondst van verdachte middelen. De politie onderzoekt nog om wat voor middelen het precies gaat.

Ook zou er drank zijn aangetroffen en ontstond in het gebouwtje zelf ook een onveilige situatie doordat kachels niet laag werden gedraaid en lampen niet werden uitgedaan. Ook zouden schakelaars zijn vernield weaardoor een "uitermate onveilige situatie" was ontstaan.

Met jongeren van 12-17 jaar zal begin 2012 contact opgenomen worden om te zien hoe het jongerenwerk in Schore kan worden voortgezet.

M (5-12-2011 om 09:53)
De JOP aan de zuidzakzedijk op H"zand is ook weg om dezelfde reden, die had wel een beheerder. Nu hangen ze weer in het dorp en ligt de rommel daar, want opruimen en iets netjes achterlaten kunnen ze nog steeds niet. Opbergen die jongeren in een container is zo gek nog niet.
Vlissinger (2-12-2011 om 21:47)
En de jeugd maar klagen dat ze nergens mogen "chillen" en dat ze altijd weggestuurd worden...gek he?
Condor (2-12-2011 om 21:06)
Voortzetten?? Niet doen, zijn ze nog niet aan toe...
Een beheerder (2-12-2011 om 15:50)
Wat de gemeente ook kan doen is een vaste beheerder aanstellen. deze beheerder zou zo de jeugd in de gaten kunnen houden en bij overlast een sanctie kunnen opleggen van bv. uitzetting bij herhaling. zo is niet iedereen de dupe van het probleem.
Dr.acula (2-12-2011 om 14:28)
En de jeugd maar roepen dat ze gediscrimineerd worden om hun leeftijd,maar zo simpel als een ontmoetingsplek onderhouden en/of verantwoording voor nemen kunnen/willen ze niet .de aso"s verzieken het voor de goedwillende [want die zijn er ook].