'Burgernet kleinschalig ingezet'

Toegevoegd: 15-12-2011, 19.18 uur
MIDDELBURG - Het Burgernet-bericht dat gisteren is verzonden over een vermiste jongen is alleen in Middelburg verspreid en niet in heel Zeeland zoals de politie aanvankelijk meldde.

Politie Zeeland heeft het bericht alleen in Middelburg verspreid. In dat gebied waren in totaal 224 deelnemers. Mochten deelnemers in Middelburg het bericht niet hebben ontvangen, dan kunnen ze dit kenbaar maken door een mailtje te sturen naar [email protected].

Omdat dit de eerste keer was dat Politie Zeeland gebruik maakte van het Burgernet ging dit niet geheel vlekkeloos. Eerst is een half bericht verstuurd, het tweede bericht was wel compleet. Nadat
de jongen zich had gemeld, heeft Politie Zeeland geprobeerd het opsporingsbericht in te trekken. Volgens de politie is dit om technische redenen echter nog steeds niet gelukt.

Aanmelden voor Burgernet kan via deze website.

Zie ook:
- Jongen vermist, inzet Burgernet (14-12-2011)
- Burgernet nu ook actief in Zeeland (24-10-2011)

Sylvia (16-12-2011 om 11:24)
Bericht of systeem klopt niet helemaal. Ik heb hem wel gekregen en ik woon in Vlissingen... Nog even de kinderziektes eruit halen dus.
Jan (16-12-2011 om 08:16)
Waarom zorgen jullie eerst niet dat het systeem goed werkt of vraagt iemand die er verstand van heeft,dit systeem kan wel levens redden ,tja P2000 werkt ook niet altijd blijkbaar, gek want in de oorlog werkte het wel dit systeem of waren de mensen toen beter geleerd
Marja (16-12-2011 om 06:21)
Hoezo voor de eerste keer? loopt Zeeland dan echt achter in deze ontwikkeling? Het gaat er echt op lijken, in andere delen van ons land wordt dit al meer dan een jaar gedaan. Wij krijgen met regelmaat berichtjes binnen via burgernet (Limburg)
Ronald (15-12-2011 om 22:20)
Berichten gewoon ontvangen eerst een lege sms en daarna 1 met het signalement woonachtig in dauwendaele........
Burgernetter (15-12-2011 om 19:21)
Ik snap er niets van. Ik heb me aangemeld bij burgernet. Ik woon in Goes De jongen uit Goes is vermist en blijkbaar het laatst gezien in Middelburg. Is het logisch een sms bericht te versturen naar burgernetleden in Middelburg en niet naar burgernetleden uit Goes??