Verdachte brandstichting weer thuis

Toegevoegd: 03-01-2012, 18.19 uur

TERNEUZEN - De 13-jarige jongen uit Terneuzen die sinds 29 december vast zat voor brandstichting is vandaag door de Rechter-commissaris naar huis gestuurd.

De jongen wordt ervan verdacht in zijn woonplaats enkele branden, waaronder veel coniferenbranden, te hebben aangestoken. Hij blijft nog wel verdachte in deze zaken. In verband met het verdere onderzoek naar deze branden is de recherche op zoek naar getuigen van enkele specifieke branden in Terneuzen die eind 2011 plaatsvonden.

Op 2 oktober werd in de Axelsestraat een coniferenhaag in brandgestoken bij een woning. Het huis wordt in de volksmond ook wel 'Moffenschans' genoemd. Op 17 november was er een coniferenbrand aan de Drebbelstraat en op 8 december werd brandgesticht in een leegstaand schuurtje aan de Händellaan.

Bij alle drie de branden is door omstanders tegen de politie gezegd dat getuigen een naam weten van een persoon die zich kort na het uitbreken van de branden in de omgeving ophield. Deze getuigen hebben zich echter nog niet gemeld bij de politie.

De recherche in Terneuzen doet dan ook een dringende oproep aan deze getuigen om zich bij hen te melden. Zij kunnen hun informatie doorgeven via 0900-8844.

Zie ook:
Arrestatie reeks brandstichtingen (30-12-2011)

Judge dredd (4-1-2012 om 22:19)
@ ... , helaas maakt dat mensen als "anja" niet uit wie er schuldig aan is of niet, ze willen gewoon genoegendoening voor hun onrust en onvrede en of dat een onschuldige treft boeit ze niet, er moet en zal iemand geofferd worden. net wilde beesten zijn het.
... (4-1-2012 om 20:18)
@ Anja. Volgens mij staat er verdachte. Dat betekend dat t nog niet bekend is of de jongen de werkelijke dader is.!
Anja (4-1-2012 om 15:22)
Dit is juist heel goed voor de jongen Hopelijk leert hij hiervan Waarom alleen een paar uurtjes taakstraf?? Nu heeft hij in de bak gezeten, flink op zijn duvel gehad door zijn ouders(mag ik hopen ) , een slechte naam enz en hopelijk bedenkt hij zich 10 keer voor hij zoiets weer doet
Ja ja (4-1-2012 om 15:07)
Ja ja, zo gaat dat tegenwoordig in nederland, nog maar verdacht ? Dan wordt je gelijk opgesloten. alsof het een vluchtgevaarlijke 13 jarige is of zo ? belachelijk gewoon.
Bekende (4-1-2012 om 13:40)
De politie mag een verdachte max 14 dagen vasthouden ongeacht of hij werkelijk de echte dader is
Dima (4-1-2012 om 12:31)
@Jaap, wat wil u mee deze jongen? Zonder straf en dan een ''begeleiding'' geven? De resultaten die dit opleveren zijn nihil! Straffen is beter en duidelijker voor deze ontspoorde[n] ... Het is juist de strafmaat die duidelijk onder de maat is waardoor ''criminelen'' steeds meer hun gang gaan !!