Drenkeling Sas van Gent overleden

Toegevoegd: 04-01-2012, 18.25 uur - Update: 04-01-2012, 20.02 uur
SAS VAN GENT - Bij de Westkade tussen Sluiskil en Sas van Gent is vanmiddag een man te water geraakt. Hij werd na ongeveer een uur boven water gehaald. De man is in het ziekenhuis overleden. Dat heeft de politie rond 19.00 uur bevestigd.

De eerste melding over de te water geraakte man bij de Westkade (N252) nabij hectometerpaaltje 3,6 kwam rond 15.45 uur binnen. Direct werd een flink aantal brandweerwagens ter plekke gestuurd. Ook kwam er met spoed een ambulanceteam ter plekke.

Er werden ook een politiehelikopter en een vaartuig van de waterpolitie gestuurd. Er ging ook een boot van Rijkswaterstaat ter plekke. Duikers van de brandweer hebben het Kanaal van Gent door Terneuzen afgezocht naar de vermiste drenkeling. Na ongeveer een uur kon de man boven water worden gehaald. Het ambulanceteam heeft zich direct over hem ontfermd. Ook kwam binnen korte tijd een tweede ambulance ter plekke en werd ook de Rotterdamse traumahelikopter gealarmeerd.

Het traumateam kwam na ongeveer 35 minuten ter plaatse. De drenkeling werd lange tijd gereanimeerd. Het slachtoffer is uiteindelijk met spoed per ambulance naar het ziekenhuis in Terneuzen gebracht. De arts van de traumahelikopter reed mee in de ambulance en zodoende is de helikopter vanuit Sas van Gent weer doorgevlogen naar de landingplaats bij het ziekenhuis. De man is in het ziekenhuis overleden.

Het slachtoffer is 85 jaar en komt uit Axel.

Sylvia (6-1-2012 om 12:54)
Familie, onwijs veel sterkte. Verschrikkelijk dat dit gebeurd is.
Freek (4-1-2012 om 22:32)
Heel erg dat dit is gebeurd.heel veel sterkte aan de familie en vrienden met dit verlies.
Sien (4-1-2012 om 20:54)
Heel veel sterkte voor de nabestaande en ik vind dat de mensen zo raar moeten reageren het is al erg genoeg veel sterkte
Remco (4-1-2012 om 20:46)
Heel veel sterkte voor de nabestaande