Gratis EHBO voor nieuwe vrijwilligers

Toegevoegd: 06-01-2012, 19.43 uur
MIDDELBURG - De stichting Event-safe probeert door het aanbieden van gratis EHBO-cursussen nieuwe vrijwilligers te werven.

Volgens de organisatie willen mensen wel vrijwilligerswerk doen, maar willen zij daarvoor niet eerst zelf een dure cursus betalen. Event-safe speelt daar nu op in. Bovendien hoopt de stichting Nederland een stukje veiliger te maken. In ons land heeft namelijk maar twee procent van de bevolking een EHBO-diploma, aldus de stichting.

De nieuwe cursussen worden gehouden in samenwerking met BHV Training Zeeland. De nieuwe vrijwilligers kunnen na de cursus ook maandelijks naar een informatie-avond waar extra kennis opgedaan kan worden.

De informatie is onder meer gericht op evenementen. Event-safe begeleid namelijk de eerste hulpverlening bij diverse Zeeuwse evenementen. Voorbeelden zijn het Bevrijdingsfestival Zeeland, de havendagen in Zierikzee, Vlissingen Maritiem, de Triatlon Zeeland en Rescue Vlissingen.

Heidi (7-1-2012 om 10:09)
Ik vind het zoiezo onzin dat wij voor die curcus moeten betalen,waarom betalen voor iets wat iemand anders zijn leven zou kunnen redden dit zou gewoon gratis moeten zijn zodat het voor iedereen toegankelijk is.
Vervolg ex-rode kruiser (7-1-2012 om 09:48)
Krijg je een mooie rekening thuis en mag je geen vrijwilliger meer zijn. Helaas, maar zo gebeurd het wel op Walcheren. Ben blij dat er nu een stichting is die er zoals ik nu lees anders mee om gaat. Had nog nooit van deze stichting gehoord, ben ook wel benieuwd naar hun website en manier van werken.
Ex-rode kruiser (7-1-2012 om 09:48)
Sorrie hoor Rode Kruis, ik ben jaren lang vrijwilliger geweest bij het Rode Kruis. Ben gestopt vanwege de regels.... Je bent verplicht op 4 evenementen een dienst te draaien. Verplicht ja, zodra je er maar 3 in een jaar gelopen hebt (zoals bij mij het geval was ivm ziekte)
Ook rode kruiser (7-1-2012 om 01:54)
Ook ik ben een rode kruiser en werk voor meerdere verenigingen en stichtingen. Het rode kruis vraagt ook geld voor hun diensten. Alleen daar gaat het geld direct naar afrika daardoor lopen we bij het nrk achter alle feiten aan. Bij het nrk gelden veel te veel regels en macht geilheid. ik ga om info
Rode Kruis (6-1-2012 om 23:28)
Wat een onzin. Eventsafe verdient geld aan het post bij evenementen dus logisch dat zij dan mensen opleiden. Bij het Rode Kruis kunt u al jaren als vrijwiilliger een gratis opleiding krijgen en geldig houden zonder strenge voorwaarden en zonder een organisatie geld aan u te laten verdienen.
Ingrid (6-1-2012 om 22:29)
Heel interessant........maar waar wordt het gegeven????