Drie aanhoudingen voor brandstichting

Toegevoegd: 23-01-2012, 20.42 uur
Door: Manfred Berrevoets
TERNEUZEN - Afgelopen donderdag zijn aan de Van Cantfortstraat in Terneuzen drie jongens aangehouden wegens brandstichting. Het gaat om jongens van 11, 13 en 14 jaar oud en afkomstig uit Terneuzen.

Rond 16.40 uur kreeg politie Zeeland de melding dat er een vuurtjes werd gestookt bij een pand aan de Van Cantforstraat in Terneuzen. Agenten die ter plaatse gingen zagen dat er een vuurtje was gestookt bij een raam van het pand. Door de agenten is het vuurtje gedoofd.

De drie jongens, die voldeden aan het door een getuige opgegeven signalement, zijn in de nabijheid van het gebouw aangehouden. Zij hebben de brandstichting bekend en zijn na verhoor in vrijheid gesteld.

Cor (24-1-2012 om 11:37)
Wordt waarschijnlijk gewoon een paar uurtjes auto's poetsen bij de brandweer of zo..Nee dat zal ze leren!
Getuige (24-1-2012 om 00:24)
Ja een goed oplettend mens is soms heel belangrijk zo dus ik ook op de bewuste donderdag.ben geen held maar heb gewoon me plicht gedaan ondanks ik uit een andere provintie kom.
Patrick (23-1-2012 om 21:43)
Natuurlijk vrij laten en doorsturen naar Halt! Ook deze jeugd weet wat de gevolgen kunnen zijn. Ouders verantwoordelijk en aansprakelijk stellen en daders straffen conform volwassenen, dat zal ze leren.