Vrachtauto schietpartij A58 geborgen

Toegevoegd: 25-01-2012, 10.57 uur - Update: 25-01-2012, 12.48 uur
RILLAND - Onder politiebegeleiding is vanochtend op de A58 bij Rilland de vrachtwagen geborgen waarin de verdachten zaten van de schietpartij aldaar.

De vrachtauto bleef achter nadat de drie verdachten vannacht rond 02.00 uur werden neergeschoten door leden van het arrestatieteam (AT). De drie waren eerder deze nacht met de vrachtwagen naar de Middenweg in Moerdijk gereden. Daar hadden ze geprobeerd een andere vrachtwagen te overvallen.

De vrachtauto van de verdachten werd rond 10.00 uur weggesleept door bergingsbedrijf Kuzee uit Vlissingen. De truck is onder begeleiding van een motoragent naar de loods van het takelbedrijf gebracht. Mogelijk wordt later nog nader onderzoek gedaan aan en in de vrachtauto.

De rijbaan van de A58 tussen Rilland en Kruiningen werd door het wegslepen van de truck weer grotendeels vrij gemaakt. Rond 11.10 uur kon zodoende de noordbaan (richting Vlissingen) weer worden vrijgegeven. De andere rijbaan (richting Bergen op Zoom) ging even na het middaguur deels weer open. De politie meldde eerder al dat het de verwachting was dat de snelweg rond 12.00 uur weer open zou gaan.

Zie ook:
Onderzoek A58 nog volop bezig (25-01-2012)
- Schietpartij politie op A58 Rilland (25-01-2012)

Rob (26-1-2012 om 07:35)
K: Het zijn feiten die ik opnoem die echt zijn gebeurt een x aantal weken geleden. En ik zei dan ook nog, het zal me niet verbazen, dus het blijft een stelling die alle kanten op kan. Dus reageer niet zo kortzichtig en dom K
Marina (25-1-2012 om 18:37)
Vanmiddag was ik met de auto naar Breda geweest en ik hoorde toevallig op de terugweg dat er een schietpartij was geweest tussen kappelle biezelingen en kruiningen! Op A 58 dus! Gelukkig dat de politie geweest was voor nadere onderzoek!
K (25-1-2012 om 18:30)
@rob wie zegt dat?, ze zijn vaak betrokken bij inbraak ok maar dat zegt niet dat ze dit ook gedaan hebben, helaas komen criminelen uit alle landen dus ook nederland, het kan je buurman zijn. dus reageer niet zo raccisties en dom
EDEL (25-1-2012 om 13:29)
Hulde aan het AT taem, ik hoop dat deze overvallers kreupel lopen voor hun verdere leven.
Rob (25-1-2012 om 12:17)
Deze pogingen zijn ook al in Schiedam gebeurt op klaar lichtedag. Dit zijn voor niets terug deinzende Bulgaren geweest. Zal me niet verbazen dat deze 3 ook Oostblokkers zijn. Lekker he 1 Europa met open grenzen. Grt een bezorgde Zeeuw
Bm (25-1-2012 om 11:47)
Mag hopen dat deze verdachten eens goed aangepakt worden, iedereen moet in deze tijd hard werken voor zijn centen, dus laat die criminelen eens afblijven van ander mans spullen en zelf eens gaan werken. als ik het recht in handen had, was de straf... klauwen eraf!....