Politie waarschuwt voor babbeltrucs

Toegevoegd: 27-01-2012, 17.49 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Donderdag is rond 14.50 uur een vrouw in de Gerbrandylaan in Middelburg slachtoffer geworden van een babbeltruc.

Bij de vrouw werd aangebeld door een man die vertelde dat zijn salamander door de achterdeur van de woning van de vrouw naar binnen was gekropen. De man vroeg om verse groente en een bakje water voor de salamander. Op een gegeven moment zei de man dat hij de salamander naar buiten zag schieten en vertrok.

Toen hij weg was miste de vrouw een geldbedrag. Bij een bewoonster van een woning in het Hof van Sint Jan is de man ook binnen geweest met dezelfde smoes. Hier wordt niets vermist.

Het signalement van de dader luidt:
- 30 tot 40 jaar oud
- Licht getinte huidskleur
- Bol gezicht
- Kort donker haar
- Geen gezichtsbeharing
- Sprak goed Nederlands
- Korte zwarte leren jas, donkere broek
- Netjes gekleed

Enkele weken geleden is bij de politie melding gemaakt van pogingen tot oplichting via een babbeltruc in het Kraaierstraat in Krabbendijke en Huize de Vliedberg in Rilland. Hier belde een man aan en vertelde de bewoners dat zij geld terug kregen van de gemeente maar dat zij dan eerst een geldbedrag aan hem moesten geven.

Het signalement van deze man luidt:
- Blanke man
- Rond 40 jaar oud
- Kaal hoofd
- Spreekt goed Nederlands
- Zwarte broek, bruin spijkerjack
- Komt netjes over
- Heeft zwarte map bij zich

M.C.Kopmels Stouten (30-1-2012 om 21:57)
Reageerde zij: ik heb je wel eens zien lopen met je zoontje. ik vond het maar een raar verhaal maar ik vond het veel op de meldingen lijken ,vandaar dat ik deze reactie schrijf
M.C.Kopmels Stouten (30-1-2012 om 21:53)
Dat ze noch lang haar nieuwe inkomen niet binnen zou krijgen, of wij oud brood of oude koekjes hadden voor haar waar ze dan op kon teren tot die tijd. heb haar 3 oude broden meegegeven, niet beschimmeld ofzo maar ik zou het niet meer gegeten hebben.ik vroeg haar hoe ze aan ons adres kwam hierop
M.C.Kopmels Stouten (30-1-2012 om 21:49)
Hallo, k Wilde hierop reageren, Voorheen heb ik ergens op kamers gewoond en daar kwam altijd een jong vrouwdje over de vloer ergens in de 30,ben 4 jaar geleden verhuisd binnen Goes. En zei stond bij ons overlaast aan de deur en zei dat ze geen geld meer had en dat ze noch lang haar nieuwe i
Bewoner (29-1-2012 om 21:10)
Ook in de Roerstraat, Oost-Souburg, bij onze buurman aan de deur geweest. Dus wees gewaarschuwd!!!!
MB (27-1-2012 om 19:31)
Knabbel de babbel misschien ben jij wel heel slim! Oude mensen letten hier niet op en trappen hier zo in. Dus mensen let op!
P schuit (27-1-2012 om 18:34)
Hij is ook op Oost souburg aan de deur geweest ,bij onze buurvrouw is hij ook in huis geweest omgeving nagelenburgsingel Dus let op.