'Mogelijk 100 slachtoffers zedenzaak'

Toegevoegd: 29-02-2012, 08.26 uur
WESTKAPELLE - Het Openbaar Ministerie (OM) houdt er rekening mee dat een nu 60-jarige man veel meer slachtoffers heeft gemaakt dan dat er aangiftes zijn binnengekomen. Het OM roept slachtoffers op zich alsnog te melden.

De verdachte, afkomstig uit Westkapelle, werd op 6 september vorig jaar aangehouden op verdenking van zedendelicten. Morgen - donderdag - wordt zijn zijn pro forma behandeld door de rechtbank in Middelburg.

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) zal de officier van justitie tijdens de behandeling de rechtbank om schorsing van het onderzoek ter terechtzitting vragen omdat de man op dit moment in het Pieter Baan Centrum (PBC) zit voor psychiatrisch onderzoek. "De zaak kan pas inhoudelijk worden behandeld wanneer de rapportage van het PBC binnen is", aldus het OM.

Er werd vorig jaar door twee mensen aangifte tegen de verdachte gedaan wegens ontucht. Uit onderzoek kan volgens het OM echter worden aangenomen dat er meer personen slachtoffer zijn geworden van de man. Het gaat mogelijk om honderd tienerjongens. Hij zou hen in sommige gevallen geld of beltegoed hebben gegeven.

Wanneer slachtoffers behoefte hebben aan meer informatie over het strafproces dan kan men tijdens kantooruren contact opnemen met het slachtofferloket van het OM Middelburg op nummer 0118-884555. Voor vragen en informatie van andere aard kunnen mensen contact opnemen met de GGD via nummer 0113-249 480 (9.00-16.00 uur).

De verdachte is lange tijd geleden ook al eens eerder veroordeeld voor ontucht.  De twee zaken die nu worden behandeld zijn van enkele jaren terug en van half jaren negentig.

Zie ook:
- Maanden uitstel zaak misbruik Westkapelle (12-12-2011)
- Verdachte zedenzaak blijft vastzitten (09-09-2011)
- Arrestatie na zedendelicten (06-09-2011)

M Kerkhove (1-3-2012 om 23:41)
Als HEEL een dorp het weet zou die vent allang zijn straf gehad moeten hebben volgens mij, dit zegt genoeg over de bewoners. Als kind kan je al niet op de Politie rekenen maar als ook je ouders je al in de steek laten als het om sexueelmisbruik gaat ????
Bah bah (1-3-2012 om 22:37)
@ moeder: Nu pas? Dit had veel eerder moeten gebeuren Te gek voor woorden dat niemand eerder ingegrepen heeft dit heeft onnodig voor vele slachtoffers gezord. Als men lef had gehad was er veel leed bespaard gebleven maar helaas is het ieder voor zich walgelijk gewoon zijn geen mensen meer
Resa (1-3-2012 om 22:05)
Ik ben van mening dat alle inwoners die hier van op de hoogte waren en een oogje dicht hebben geknepen gestraft zouden moeten worden... en JA dat durf ik gewoon te zeggen.....
Moeder (1-3-2012 om 12:47)
In het boek ''Dorsvloer vol confetti'' van Franca Treur komt deze persoon ook voor onder de naam ''Levien flikkermachien''
Pieter (1-3-2012 om 11:51)
Ongeloofelijk dat deze mensen deze zieke pedo zijn gang lieten gaan. Ik zou me kapot schamen.
Westkapelaer (1-3-2012 om 10:59)
Wij kregen altijd biertjes van de beste man op de strandtent!