Arrestatieteam houdt topcrimineel aan

Toegevoegd: 21-03-2012, 11.19 uur
HOOGERHEIDE - Het arrestatieteam heeft in samenwerking met de Zeeuwse en Engelse politie een voortvluchtige topcrimineel opgepakt. De arrestatie vond bijna twee weken geleden plaats, maar is nu pas bekend gemaakt.

De aanhouding vond op vrijdag 9 maart plaats. De 26-jarige man uit Liverpool was één van de meest gezochte misdadigers van Engeland. Hij was daar veroordeeld tot levenslang in verband met diverse geweldsdelicten waarbij het gebruik van vuurwapens niet werd geschuwd.

Tony Downes was voortvluchtig sinds hij acht maanden geleden met geweld werd bevrijd tijdens een politietransport in Engeland. Tijdens dit transport, vanuit uit een gevangenis in Manchester naar een rechtbank aldaar, werd hij geholpen door vrienden. Hij en een medegevangene waren sindsdien voortvluchtig.

Door een nauwe samenwerking tussen de Engelse en Nederlandse politie werd de man ontdekt in een vakantiepark op Schouwen-Duiveland. Na hier enkele weken te hebben verbleven wilde hij zich verplaatsen naar camping Familyland in Hoogerheide. Hier kon hij op 9 maart door een arrestatieteam van de politie worden aangehouden.

De man zit nu in afwachting van zijn overlevering in de penitentiaire inrichting in Vught.

Francois (22-3-2012 om 18:34)
Vroeg of laat komt zo iemand toch aan de beurt. Dat zag je met Dino S. en Jesse R. ook. De Engelse weten tenminste wat straffen zijn... Zijn vrienden konden hem niet missen maar ik denk de plaatselijke bevolking als kiespijn.
Wendy (22-3-2012 om 10:30)
@Jan,ben het helemaal met je eens,waarom denk je dat die gast naar Nederland is gevlucht???Precies omdat het hiet een zoete inval is....voor BUITENLANDERS!!!Want wij...Nederlanders zorgen ervoor dat onze "gasten"niks tekort komen!!!
M,arina (22-3-2012 om 07:33)
Als je Engeland ingaat wordt alles gecontroleerd, maar hier op het vasteland? Als zo'n man kan ontsnappen dan snap ik niet dat ie hier uberhaupt is kunnen aankomen. Je zou toch denken dat dan alle plekken worden afgesloten; luchthaven, sporen en veerhavens. Dan kan het alleen met 'n klein bootje
Renata Hay (21-3-2012 om 22:54)
@Jeroen: ja, is een heel eind naar Manchester :-))
Andre (21-3-2012 om 20:07)
Volgens mij gaat deze crimineel straks weer lekker vrijuit omdat justitie gefaald heeft.Laat in ieder geval ned.de rekening goed gepeperd indienen.Plukken die handel,goed voor de staatskas of goede doelen b.v.
Jeroen (21-3-2012 om 17:09)
Maar goed opletten nu tijdens het vervoer:')