Aangiftes vanwege bangalijst

Toegevoegd: 29-03-2012, 20.13 uur
MIDDELBURG - Zeker vijf meisjes hebben bij de politie aangifte gedaan van smaad. De meisjes stonden met hun naam vermeld op een zogeheten bangalijst.

Een bangalijst is een nieuw fenomeen op internet. Banga is straattaal voor slet. Op het Vlissingse gedeelte van de website Mamjo.com/forum plaatste een onbekend persoon deze week een bericht met daarin een flink aantal namen van personen die volgens hem/haar sletterig gedrag zouden vertonen. Ze zouden gemakkelijk overgehaald kunnen worden voor seks.

De 21 personen stonden op de 'Bangalijst Walcheren'. Deze lijst is inmiddels verwijderd. Volgens de politie mag het online zetten van zo'n lijst niet. Degene die de lijst op internet heeft gezet, kan namelijk worden veroordeeld voor smaad.

Het fenomeen bangalijst kwam overigens vandaag ook al elders in het land in het nieuws. Het Algemeen Dagblad meldde dat een 13-jarig meisje uit Pijnacker zelfmoord had gepleegd omdat haar naam op zo'n lijst was gezet.

Mikkie (2-4-2012 om 09:53)
Oke iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je er tegenwoordig niet meer zo bloot bij kunt lopen zonder de nodige risico`s. maar als je er een beetje leuk uitziet en je zegt alleen maar gedag denken sommige al dat er meer in zit voor ze dat is de keerzijde van het verhaal
Marco (1-4-2012 om 20:28)
@Ik. Bij sommige dicotheken (Goes) mag je geen pet dragen of sportschoenen omdat je dan als aso wordt gezien, ik kan mij ook misdragen in een net pak. Oke, niet alle, ja toch wel, waarom kleden ze zich dan zo (bijna) bloot wat ik eerder las, leuk uitzien is anders dan enz.
Dima (31-3-2012 om 12:38)
@ Ik, wat ben jij ontzettend naief zeg ! Jij hebt echt geen enkel idee hoe een man/jongen in elkaar steekt ... sexy eruit zien, voor jezelf?? Nee doe niet zo dom, dat doe je voor die ander !! En dan wil jij beweren dat dat geen vragen is om problemen ?? Er leuk uit zien is wat anders dan uitdagend
Ddd (31-3-2012 om 12:04)
Dat mamjo moet ook gewoom verboden worden!!! maja alleen de loosers bezoekemn zo een site
Sh (31-3-2012 om 11:41)
Mensen hou op met jullie belachelijke reacties!! Sommige meisjes kleden zich idd miss iets te bloot, maar wil dat dan gelijk zeggen dat ze sletten of hoeren zijn?? Altijd gelijk jullie oordeel klaar en over 1 kam scheren!!!De perfecte ouder uithangen en mijn kind doet dat niet praatjes..belachelijk!
MotoRob (31-3-2012 om 11:36)
Meisjes van die leeftijd zijn erg onzeker en trekken dezelfde kleding aan als hun vriendinnen om er bij te horen en niet om de slet uit te hangen, dat was vroeger al zo maar toen was er nog geen internet en dus ook geen Banga lijst. @Heidi; hele goede opmerking van jou