Wielrenner gewond na val Ossenisse

Toegevoegd: 08-04-2012, 12.55 uur - Update: 09-04-2012, 19.55 uur
Door: Manfred Berrevoets
OSSENISSE - Een groepje wielrenners is zondagmorgen ten val gekomen bij Ossenisse. Eén van de wielrenners raakte zwaar gewond en is naar het ziekenhuis gebracht.

Het ongeval vond rond 10.15 uur plaats op de Kanaaldijk. Volgens de politie was er één slachtoffer niet aanspreekbaar. Het ging om een 26-jarige vrouw uit de gemeente Hulst. Hiervoor is dan ook een traumahelikopter opgeroepen. Later bleek dat de inzet van de helikopter niet nodig was.

Het slachtoffer is met verwondingen aan haar sleutelbeen en haar gezicht per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De vrouw is vermoedelijk met haar voorligger in aanrijding gekomen.

Bigbag (2-5-2012 om 16:53)
IK !!! Diegenen die wel aan de kant gaan zijn op 1 hand te tellen !!!! Als de heren en afentoe een damen er aankomen eisen ze de hele weg op nemen voorrang ECT ECT alles moet er voor wijken om maar geen snelheid te hoeven te minderen Deze club roept deze reactie's overzichzelf af hoor (op de paar na die wel gemanierd zijn) maar beterschap voor die is gevallen
Kwabonkel (2-5-2012 om 13:54)
Hier schrikt niemand van op, denk ik. Ze zijn dikwijls in te grote groepen en brengen zichzelf maar ook anderen in gevaar. Wijken niet en zijn dikwijls brutaal. Er zullen één dezer dagen nog wel ongelukken gebeuren met dat soort weggebruikers, temeer omdat het steeds slecht weer is.
Een mening (10-4-2012 om 16:41)
Ik stel voor dat we een premieverhoging instellen voor mensen die fietsen, het is werkelijk schandalig dat iemand op die manier de maatschappij in gevaar brengt. Mensen houd het hoofd koel als het hart warm is, we zijn allemaal wel eens wat onvoorzichtig en hebben allemaal wel eens pecht.
Marco (10-4-2012 om 09:28)
@Ik. Dacht het niet, ik ben zo vaak (bijna dan) omver gereden, hun sjeezen voetgangers die over fietspaden MOETEN lopen (Rilland) zonder te bellen langs. Maar hier ging het toch gewoon om een wielrenster dat gevallen was? Maar Tssskk heeft wel gelijk, gebruik een racebaan wat niet wordt gebruikt.
Jos (9-4-2012 om 23:53)
Volledig eens met Tssskk. Wielrenners op de openbare weg menen overal voorrang te hebben en gedragen zich in de meeste gevallen ( dus niet altijd) zeer asociaal tegenover andere weggebruikers. Als je wilt wielrennen op de openbare weg hou je dan aan de regels die ook voor anderen gelden.
Rob (9-4-2012 om 22:55)
Geen medelijden mee hebben met die wielrenners. Als gestoorde dwazen scheuren ze over de Boulevard Bankert in Vlissingen (30 km gebied). Ik durf er 100 euro op te zetten dat ze vaak het dubbele rijden (60 km per uur). En dan als gekken fietsers en automobilisten inhalen. Onverantwoord! Fietsgajes!