Geen files

Foto reddingswerk genomineerd

Toegevoegd: 22-05-2012, 14.55 uur
De door de vakjury genomineerde foto van de ijsoefening.
© Foto: Roland de Jong / Van Dixhoornbrigade
Door: Van Dixhoornbrigade
MIDDELBURG - Een foto van de vrijwilligers van de Middelburgse reddingsbrigade in actie tijdens een ijsoefening dit jaar is genomineerd voor de wedstrijd 'Vrijwilligerswerk in beeld'. De genomineerde foto's komen te hangen in boekhandel De Drukkerij in Middelburg.

Leden van de Middelburgse Van Dixhoornbrigade gingen in februari bij het Veerse Meer te water tussen het ijs om zo te oefenen hoe je iemand uit een wak kan redden. Dat was een uniek moment, want de laatste keer dat dit door de brigade werd geoefend was in 1997.

Eén van de oefeningen was het vormen van een menselijke ketting om zo een drenkeling te redden. Een foto van deze 'keten van vrijwilligers' is door de vakjury van de fotowedstrijd van Stichting Welzijn Middelburg uitgekozen als één van de in totaal tien genomineerden. De foto is gemaakt door Roland de Jong, één van de leden van de Middelburgse vereniging.

De opening van de expositie vindt op woensdag 6 juni om 16.30 uur plaats in De Drukkerij aan de Markt in Middelburg. Deze is vrij toegankelijk. Tijdens de opening wordt bekendgemaakt wie de twee winnende foto's heeft gemaakt. De foto's blijven ongeveer vijf weken hangen.

Zie ook:
- Website Van Dixhoornbrigade
- Reddingsbrigade houdt ijsoefening (11-02-2012)

Conny den Heijer (23-5-2012 om 08:47)
Gefeliciteerd, verdiend!