Rescueboard voor reddingsbrigade

Toegevoegd: 08-07-2012, 16.09 uur
De overdracht van de reddingsmaterialen op het Banjaarstrand. Het rescueboard en het overlevingspak.
De overdracht van de reddingsmaterialen op het Banjaarstrand.
© Foto: Domburgse Reddingsbrigade
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Afgelopen zaterdag vond op het Banjaarstrand de overdracht plaats van reddingsmaterialen door de Rabobank Walcheren/Noord-Beveland aan de Domburgse Reddingsbrigade.

Uit handen van ambassadeur Bas Boone van de Rabobank ontvingen de vrijwilligers van de Domburgse Reddingsbrigade een rescueboard en een overlevingspak. De materialen zijn bekostigd uit het coöperatiefonds van Rabobank Walcheren/Noord-Beveland, dat is ingesteld om projecten die de leefbaarheid vergroten en van belang zijn voor de lokale gemeenschap te ondersteunen.

De Domburgse Reddingsbrigade beschikte al over een rescueboard, maar had de wens voor een tweede board. Dit zodat er binnen het gehele bewakingsgebied altijd een peddelboard voor handen is, waarmee direct een slachtoffer uit het water gehaald kan worden. Het rescueboard heeft zich internationaal bewezen als een snel en makkelijk interventiemiddel.

Het overlevingspak is uitgevoerd in een kleine maat, zodat ook de jeugdleden veilig mee kunnen varen aan boord van de reddingsboot. Na de overdracht werd gedemonstreerd hoe een redding met het rescueboard in zijn werk gaat.