Verdachte dubbele moord pleegt zelfmoord

Toegevoegd: 12-07-2012, 13.50 uur
Door: Omroep Zeeland
MIDDELBURG - De verdachte van de dubbele moord in Middelburg heeft afgelopen nacht in zijn cel zelfmoord gepleegd. Donderdagmiddag zou de Rechtbank in Middelburg uitspraak doen in de zaak.

De man zat in het Huis van Bewaring in Vught. Een jaar geleden werd het echtpaar Schroevers in hun woning in Middelburg doodgestoken. De verdachte is hun 29-jarige ex-schoonzoon. Tijdens de zitting zei hij dat hij wraak wilde nemen op zijn ex-vriendin door haar ouders te vermoorden.

De officier van justitie eiste twee weken geleden levenslange gevangenisstraf tegen de man. De ex-schoonzoon had eerder al te kennen geven niet levenslang de cel in te willen. De Dienst Justitiële Inrichtingen onderzoekt hoe het kon gebeuren dat de man zichzelf van het leven heeft kunnen beroven. Ook de politie Brabant-Noord, waar Vught onder valt, onderzoekt het overlijden.

De rechtbank in Middelburg is donderdag wel bijeengekomen om te bepalen wat de gevolgen zijn van de gebeurtenis. De officier van justitie zal de rechtbank vragen om het OM niet ontvankelijk te verklaren gezien de nieuwe ontwikkeling.

Thera (15-7-2012 om 15:48)
Triest dat alle omstanders deze gehele situatie niet hebben voorkomen. Het is zo makkeliijk om het nu als afgedaan te beschouwen en er vanuit te gaan dat "het" is opgelost. Sterkte voor betrokken familieleden, sterkte voor alle mensen met vooroordelen en levensinstelling op deze site.
ReSp4wN (14-7-2012 om 11:55)
Liefdesverdriet laat mensen rare dingen doen, dat wordt ook over het hoofd gezien, wat voor pijn dat met zich mee kan brengen en wat voor acties daar uit voort kunnen vloeien, hoewel het niet is goed te praten wat hij heeft gedaan! succes aan de nabestaande
Dropje (13-7-2012 om 21:46)
Ik had de man ook een zware straf gegund, maar het Nederlandse recht kennende was hij er waarschijnlijk met een paar jaar vanaf gekomen en misschien nog vervroegd vrij wegens goed gedrag. Waarna hij zijn vriendin weer zou gaan terroriseren. Het is beter zo. Vrijheid en rust voor familie Schroevers.
VdVonck (13-7-2012 om 14:47)
Zo heeft hij toch nog de verdiende doodstraf gekregen. Desondanks wens ik veel sterkte toe aan de nabestaanden.. Het is niet niks om je zoon van 29 weg te moeten brengen. Geen enkele ouder voedt zijn kind op om een gestoorde, gewetenloze moordenaar te worden! Familie Schroevers ook eel sterkte..
Roos (13-7-2012 om 10:32)
Die gast kost de belastingbetaler nu ook nix meer!!!
Anja lakke (13-7-2012 om 08:18)
Mooi , dat die weg is een bedreiging minder voor de familie Hoop dat er nu wat rust in die arme mensen hun leven komt