Grote zoekactie Oostkapelle succesvol

Toegevoegd: 24-07-2012, 18.01 uur - Update: 24-07-2012, 19.21 uur

OOSTKAPELLE - In Oostkapelle hebben de hulpdiensten dinsdagmiddag massaal gezocht naar een vermist 6-jarig meisje.

De opa en oma van het Duitse meisje meldden rond kwart voor vier dat zij mogelijk al sinds kwart voor drie zoek was. Ze was voor het laatst gezien bij de waterlijn nabij strandpaviljoen De Piraat. Volgens Robert van de Weg, hoofd van de strandwacht Oostkapelle, geldt het protocol dat bij vermissingen na een uur groter alarm wordt geslagen. Om die reden werd door de strandwacht het Kustwachtcentrum (KWC) in kennis gesteld.

Omdat het meisje niet kon zwemmen, geen zwembandjes om had en voor het laatst was gezien bij de waterlijn werd grootschalig ingezet. Een flink aantal reddingsboten van de KNRM en de strandwacht kwam ter plaatse. Ook deden waterscooters mee. Verder kwam de politie ter plekke en kwam vanuit het Belgische Koksijde een Seakinghelikopter om te zoeken.

Omdat het water goed af te kunnen zoeken werd op verzoek van de helikopterbemanning een deel van de badgasten uit het water gehaald. Rond 17.45 uur werd het meisje gezond en wel aangetroffen nabij strandpaviljoen Berkenbosch tussen Oostkapelle en Domburg. Nadat alle gegevens waren gecontroleerd bleek het inderdaad het meisje te zijn wat werd vermist.

Het meisje is door de KNRM afgeleverd bij haar opa en oma.

Een moeder (24-7-2012 om 22:07)
Vreselijk allemaal dat commentaar op de opvoeders of wie dan ook.wees blij dat het kind gezond en wel gevonden is.
Jlw (24-7-2012 om 21:46)
@ Marijke, Henk, Souburgse en An Fijn hè, dat ze weer terecht is!!! In ieder geval.. dat vind ik wel. Jullie ook?
Kees (24-7-2012 om 21:38)
Het probleem is dat langs het strand kinderen een heel eind weg kunnen lopen. Zelf ga ik naar Neeltje Jans. Mooie poeltjes voor de kinderen, geen getijdestroming, overzichtelijk en echt weglopen is er toch niet bij.
Marijke (24-7-2012 om 19:37)
Henk, dit heeft niets te maken met verplicht stellen. Voor ieders gemoedsrust is zo'n bandje zeer effectief. Blijft wel overeind dat de verzorgers te allen tijde alert moeten zijn en blijven wanneer ze op het strand zijn!
Henk (24-7-2012 om 18:53)
@ An, gezond verstand verplicht stellen ? iedereen kan een 06 nummer ergens opschrijven, dat hoeft toch niet verplicht te worden ? bestraf liever de onverantwoordelijken die overlast veroorzaken met hun onaangepast gedrag voordat iedereen weer eens verplicht moet worden tot dit en dat...
Souburgse (24-7-2012 om 18:53)
Zijn er tegenwoordig geen palen meer waar een kenmerk of afbeelding op staat zoals een jaar of wat geleden??? Nijntje etc. Zodat de ouders kunnen vertellen waar ze zitten../ liggen.!!!!!!! gelukkig goed afgelopen zoals meestal! en wie gaat dit dure grapje betalen??? hopelijk de ouders /Grootouders