Voetganger komt onder busje in Tholen

Toegevoegd: 26-08-2012, 19.52 uur
Door: Manfred Berrevoets
THOLEN - Zaterdagavond rond 20.20 uur vond er op de Kaaij in Tholen een aanrijding plaats tussen een busje en een voetganger.

De 21-jarige bestuurder van het busje uit Tholen reed over de Kaaij waar het op dat moment erg druk was in verband met een concert. De bestuurder kon echter niet anders dan over de Kaaij rijden om de straat te kunnen bereiken waar hij moest zijn.

Enkele bezoekers waren het hier niet mee eens. Eén van hen ging op de motorkap van het busje zitten en twee bezoekers sloegen op de ruiten van het voertuig. De bestuurder van het busje voelde zich hierdoor bedreigd en reed achteruit.

Hierbij kwam een 62-jarige vrouw uit Bergen op Zoom onder het voertuig terecht. Zij hield aan de aanrijding wat blauwe plekken over.

Tholenaar (30-8-2012 om 08:08)
@Anoniem,fijn dat meneer een bedrijf heeft, maar moet je dan echt op zaterdagavond om 20:00 vanuit het centrum door de menigte en een kwartier later weer terug? Wij wonen zelf ook in het centrum en houden die 2 dagen per jaar daar rekening mee. p.s het bedrijf van bestuurder busje zit niet aan huis
Anaoniem (28-8-2012 om 20:16)
Hallo jeroen,tholen deze man heeft een bedrijf en moest opdat moment ergens wezen hij maakt meubels . dus je denk tog niet dat hij maar al zijn gereedschap ongeveer 10 tot 20 kg mee neem op de fiets. een vriend van mij was getuige
Een bewoner van een andere wijk in Tholen (28-8-2012 om 13:40)
Voetgangers (dus ook concertbezoekers) hebben geen recht om de openbare weg te blokkeren ! Wat zou men doen als er hier een ambulance langs moet ? Misschien verstandig dat de OVT hierop controleert, en zonodig ingrijpt. Voor de toekomst hiervoor alleen vergunning geven op een AFGESLOTEN TERREIN.
Bewoonster (28-8-2012 om 10:26)
Dit is al jaren een probleem voor de bewoners van de binnenstad tijdens de braderie. De fiets is niet altijd een optie, er moet wel gewerkt worden. De gemeente geeft toestemming geeft voor de podia. De toeschouwers hebben geen andere keus dan op de weg te gaan staan. Geen veilige situatie.
Piet (28-8-2012 om 09:54)
Laat die kerel die op zijn motorkap is gaan zitten zichzelf melden als hij lef heeft. Arrogante kerel. Hij weet niet wat hij kan veroorzaken of heeft veroorzaakt. Inderdaad @K er werken ook nog mensen. Dat is bij hem ook het geval.
K (27-8-2012 om 19:19)
Gelukkig geen gewonden,alleen blauwe plekken,ik begrijp deze bestuurder goed, niet iedereen is vrij of heeft vakantie er werken ook nog mensen, als mensen dan expres voor je bus gaan lopen en er ook nog eens op gaan slaan kan ik begrijpen dat hij bang of boos word.