Lintjesregen bij brandweer Goes

Toegevoegd: 15-09-2012, 15.07 uur
Maar liefst 21 brandweerlieden kregen een onderscheiding.
© Foto: Erik Schwartz
Door: Brandweer Goes
GOES - Het leek wel een lintjesblussing vrijdagavond tijdens de jaarlijkse korpsavond van de Goese brandweer. Burgemeester Verhulst van Goes speldde bij maar liefst 21 brandweerlieden de versierselen op die horen bij de koninklijke onderscheiding 'Lid in de Orde van Oranje Nassau'.

De reden van dit grote aantal onderscheidingen ligt in het feit dat het sinds een aantal jaar gebruikelijk is dat vrijwillige brandweerlieden die 20 of meer jaar dienst doen of hebben gedaan voorgedragen kunnen worden voor een koninklijke onderscheiding.

De afgelopen jaren werden in dat kader in Goes weliswaar onderscheidingen uitgereikt, maar altijd in combinatie met een onderscheiding wegens een jubileum. Dit jaar werd daarop een uitzondering gemaakt en werden alle brandweerlieden die 20 of meer jaar dienst doen en nog geen koninklijke onderscheiding hadden gekregen, daarvoor voorgedragen.

Dat resulteerde uiteindelijk in de uitreiking van 21 onderscheidingen, een bijzondere gebeurtenis.

Hond (16-9-2012 om 17:47)
Wordt tijd dat ze de vrijwilligers in de Gemeente Borsele ook eens wat meer waarderen ! Sommigen zijn meer dan 30 jaar actief en dan krijgen ze een bos bloemen !
Jolanda (16-9-2012 om 17:44)
Nou Jaap ik weet niet hoelang jij onder een steen heb geleefd maar dat is dus niet meer. Het gaat erom dat deze vrijwilligers zo lang dag en nacht hebben klaar gestaan Het had niets met dienstjaren te maken. Proficiat mannen jullie hebben de onderscheiding meer dan verdient.
Wilma (15-9-2012 om 19:15)
Brandweermannen jullie hebben dit meer dan verdient En dat telt voor iedere brandweerman(vrouw)
Jaap (15-9-2012 om 17:13)
Onderscheidingen die worden uitgereikt omdat iemand een bepaald aantal jaren een dienstverband heeft zeggen mij niks over de kwaliteit Het kan een suffe ambtenaar zijn of een actief persoon..