Felle middelbrand in woning Goes

Toegevoegd: 31-10-2003, 22.45 uur
Door: Brandweer Goes [HVZeeland.nl]

GOES - Een felle binnenbrand zorgde vrijdagmiddag voor forse schade op de zolderverdieping van een woning op de hoek van de Paardeweg en de 's-Heer Hendrikskinderenstraat in Goes.

De drie ploegen van de hoofpost in Goes werden even na half vier gealarmeerd. Voorbijgangers en buurtbewoners meldden dat er rook uit de woning kwam. Het leek erop dat er bewoners afwezig waren, maar helemaal zeker was dat niet. De Goese brandweer rukte direct uit met twee tankautospuiten en de autoladder. Ook de Officier van Dienst kwam ter plaatse.

Na aankomst werd de voordeur van de woning geforceerd en startte men met het doorzoeken van het pand. Er werd echter niemand aangetroffen. Met drie stralen hoge druk kon vervolgens de brand snel geblust worden. In de woning werden twee stralen gebruikt, vanaf de autoladder werd een derde straal ingezet. Na een klein half uur kon het sein 'brand meester' worden gegeven.

De brandweer kon het uitslaan van de brand voorkomen. De bovenverdieping brandde grotendeels uit. De rest van de woning liep zware rook en roetschade op. De oorzaak van de brand moet waarschijnlijk gezocht worden in de wasdroger, onderzoek zal dit moeten bevestigen.

De politie zette de omgeving van de woning af en hield het vele publiek op afstand. Anderhalf uur na de melding stonden de uitgerukte voertuigen weer terug op de kazerne aan de Oranjeweg. De Officier van Dienst bleef ter plaatse om de coördinator van de stichting Salvage op te vangen. Deze coördinator van de gezamenlijke verzekeringsmaatschappijen neemt de bewoners veel regel- en verzekeringswerk uit handen: http://www.stichtingsalvage.nl/.

Op 7 januari 1988 woedde in dezelfde woning ook al eens een uitslaande brand.