Specsavers verrast reddingsbrigade

Toegevoegd: 29-09-2012, 15.16 uur
De waardecheque werd officieel overhandigd op de Markt. De waardecheque werd officieel overhandigd op de Markt.
De waardecheque werd officieel overhandigd op de Markt.
© Foto: Roland de Jong / Provicom
MIDDELBURG - Opticien Specsavers Middelburg heeft zaterdag in Middelburg de Van Dixhoornbrigade verrast met een grote gift.

Tussen april en juli 2011 konden lokale goede doelen, liefdadigheidsinstellingen en verenigingen zich aanmelden voor de goede doelenactie van de Stichting Specsavers Steunt, editie 2011. Via internet kon op de goede doelen worden gestemd. Bij de Middelburgse winkel kreeg de Stichting Dierenvrienden Schouwen-Duiveland de meeste stemmen. De Middelburgse reddingsbrigade eindigde als tweede.

Klanten van de opticien mochten vervolgens na aankoop van een bril een muntje doneren aan één van de twee meest gekozen doelen belandden. In de winkel werden de meeste muntjes ingeleverd voor de Middelburgse Van Dixhoornbrigade. Zaterdag werd de officiële eindstand van de actie bekend gemaakt op de Markt in Middelburg. De reddingsbrigade kan dankzij de actie de clubkas aanvullen met € 1.593. Voorzitter Leo Wolterman van de brigade was verrast door de hoge opbrengst van de actie.

De Middelburgse reddingsbrigade stond zaterdag op de Markt om zichzelf te promoten. Ook werd voorlichting gegeven over reddingswerk op het water in zijn algemeenheid. De club is dringend op zoek naar nieuwe leden. Iedereen van 6 jaar en ouder die van zwemmen houdt, zich als een vis in het water voelt en graag wil leren hoe zij zichzelf en anderen kunnen redden zijn dan ook van harte welkom om eens te komen kijken.

Op de website www.vandixhoornbrigade.nl is meer informatie te vinden.