1 file van totaal 2 km

Zilveren jubilea voor vrijwilligers KNRM

Toegevoegd: 04-10-2012, 16.12 uur
Twee vrijwilligers ontvangen een bronzen medaille.
© Foto: KNRM
Door: Manfred Berrevoets
VROUWENPOLDER - Woensdag zijn twee vrijwilligers van KNRM reddingstation Neeltje Jans gehuldigd vanwege hun zilveren jubileum.

Directeur Roemer Boogaard kwam over uit IJmuiden om de jubilarissen te versieren met een bronzen medaille. Familieleden en bemanning van het reddingstation kwamen in Vrouwenpolder bijeen om dit bijzondere moment te vieren.

Luuk Scheers uit Vrouwenpolder stelde zich in 1987 eerst als bemanningslid en later als plaatsvervangend schipper voor de KNRM ter beschikking. Dat betekende 24 uur per dag, 7 dagen in de week een pieper op zak. Na 25 jaar trouwe dienst constateerde dhr. Boogaard dat hij meer dan 900 keer voor een actie is uitgevaren om daarmee mensen die op het water in de problemen waren gekomen in veiligheid te brengen. Luuk is door de schipper van het station gevraagd nog een jaar aan te blijven. Dat doet hij met veel plezier. Zijn kennis en ervaring zijn van grote waarde voor de nieuwe bemanningsleden.

Kees Groeneveld uit Serooskerke(W), eveneens lange tijd als bemanningslid betrokken bij het station, heeft zich later toegelegd op de pr-activiteiten van het reddingstation. Door middel van lezingen in het land, contacten met donateurs en persberichten aan de media heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de bekendheid van het station en de acties waarmee de bemanning te maken kreeg. Kees blijft zich ook inzetten voor de KNRM. Onder meer door lezingen te verzorgen in de wijde omgeving brengt hij het noodzakelijke werk van de KNRM bij een breed publiek onder de aandacht.

Renata (5-10-2012 om 22:04)
Voor beide heren: Hartelijke felicitaties en respekt voor dit jubileum!! Vooral door Kees voel ik me altijd heel welkom op Neeltje Jans.