Duiker overleden bij Wemeldinge

Toegevoegd: 08-12-2012, 13.23 uur - Update: 08-12-2012, 15.11 uur
Door: Manfred Berrevoets
WEMELDINGE - Een duiker is zaterdag aan het einde van de ochtend omgekomen als gevolg van een duikongeval bij de Steldijk in Wemeldinge. Een tweede duiker raakte bij het ongeval gewond en is per ambulance naar het ziekenhuis in Goes gebracht.

Omstreeks 10.45 uur kwam de duiker met zijn buddy na problemen onder water boven, nadat ze tot ongeveer 40 meter diepte hadden gedoken. Andere duikers die daar ook aanwezig waren haalden beide mannen naar de kant. Ook alarmeerden zij de hulpdiensten.

Ter plekke gekomen ambulancepersoneel reanimeerde een van de twee mannen, maar dat bleek tevergeefs.  Het dodelijke slachtoffer betreft een 41-jarige man uit Turnhout (B.). De andere man, ook afkomstig uit België, is overgebracht naar het ziekenhuis te Goes, waar hij is opgenomen. Hij kon vanmiddag nog niet gehoord worden door de politie.

Drie ambulances en een traumahelikopter waren ter plaatse.

Thera (9-12-2012 om 14:02)
Beste @Hans f Als dit de eerste vraag is die zich bij je opdringt bij het lezen van dit bericht ga jij de maatschappij nog meer kosten vanuit publieke middelen. Veel trainingen in comminucatieve vaardigheid en emphatisch vermogen zijn duidelijk op zijn plaats. Sterkte voor de familie en betrokkenen
Jan beveland (9-12-2012 om 12:02)
Relatief weinig beoefenaars?? vele tienduizenden duiken per jaar in onze regio!
Glenn Verhalle (9-12-2012 om 11:46)
Weinig beoefenaars? Jij bent nog nooit in het weekend eens op 1 van de vele duikstekken geweest zeker? Elk WE duizenden Vlamingen, Duitsers en Nederlanders die komen genieten. Is dit wel een "duikongeluk"? Er sterven elk jaar ook enkele voetballers, wielrenners aan een hartfalen of andere aandoening. Ik denk niet dat er (zelfs verhoudingsgewijs) meer duikers sterven. Duiken houdt idd een risico in, maar hetzelfde geldt voor fietsen, motorcross,... de regels en richtlijnen zijn immers streng!
Danny (9-12-2012 om 10:50)
Moi (9-12-2012 om 09:52)
Duiken behoord statistisch gezien tot een van de sporten met weinig ongevallen.De ongelukken staan altijd breed uitgemeten in de krant. Rijd jij auto? Daar vallen dagelijks doden mee...
Dirgni (9-12-2012 om 08:56)
Hans Francken: wat een onzin! relatief gezien gebeuren er met duiken weinig ongelukken. Hoeveel verkeersdoden zijn er per jaar helaas niet te betreuren? En wat de hulpdiensten allemaal niet kost?..wat kost het niet om politie/ME enz. in te zetten tijdens voetbalwedstrijden? En voordat je oordeelt, misschien heeft de duiker wel een hartaanval gehad. Kun je ook krijgen tijdens het autorijden, dan is het een verkeersongeluk i.p.v. duikongeval. Nabestaanden: veel sterkte toegewenst met dit verlies!