Dronken man rijdt door wegafzetting

Toegevoegd: 09-12-2012, 17.14 uur
Door: Manfred Berrevoets
RITTHEM - Afgelopen nacht stonden agenten van de Zeeuwse politie bij een afzetting op de Sloeweg Noord / afslag Engelandweg in Ritthem toen een dronken automobilist door de afzetting reed.

De bedoeling hiervan was om alle voertuigen de afslag Engelandweg te laten nemen zodat de Sloeweg Noord geheel autovrij bleef vanwege het ernstige verkeersongeval eerder die avond op de Bernhardweg West in Nieuwdorp. De linkerrijbaan was afgezet middels een lichtgevende pijl van Rijkswaterstaat. Tevens gaven de agenten met maglites de automobilisten aanwijzingen.

Omstreeks 00.30 uur kwam een voertuig met hoge snelheid richting de afzetting. De bestuurder van dit voertuig begon te remmen en raakte de controle over zijn voertuig kwijt, waarbij hij een hele reeks kegels omver reed, een politieauto op een halve meter na miste en hierna in de middenberm tot stilstand kwam.

De bestuurder, een 27-jarige man uit Litouwen, reed echter direct verder maar werd door agenten tot stoppen gedwongen. Uit de auto kwam een flinke alcohollucht. Een blaastest wees uit dat de man vier maal de toegestane hoeveelheid alcohol had gedronken. Zijn rijbewijs is ingenomen en hij ontving proces verbaal.

Zie ook:
- 08/12/2012: Dode bij ongeval in Nieuwdorp

Henk (10-12-2012 om 19:19)
S'morgens v.a 6.00 uur eens controleren op snelheid en asociaal rijgedrag dan heb je zo al 6 van die oostblok associalen met de busjes. van een doorgetrokken streep nooit van gehoord 80 km ook niet gewoon 140 met mist en gladheid . politie doe er wat aan.
Rob (10-12-2012 om 12:15)
Fijn he, die grenzen open??!?!!! Naast talloze inbraken, diefstallen, ramkraken en overvallen op (vrijstaande) woningen (volgens advocaat Hiddema) zijn het constant Oostbloktypes die bezopen achter het stuur zitten. Te idioot voor woorden. Wegwezen en nooit meer toelaten!
Olivier (10-12-2012 om 00:07)
Rijbewijs ingenomen en een proces-verbaal. Nou dat zal lekker indruk maken. Zou eerder poging tot doodslag aanvoeren en gelijk in de cel smijten voor een jaar ofzo. Dat maakt tenminste indruk!
Andre (9-12-2012 om 18:06)
Of je nou uit litouwen of van welke planeet dan ook .je moet hier in nederland je eigen aan de regels houden. Wij moeten dat ook in ieder ander land dan in nederland.Rijbewiijs voor lange tijd afnemen en de rest ook maar even cheken.
Moi (9-12-2012 om 17:45)
Waren het niet dat er litouwers op de werf in het sloe aan het werk zijn..
Sam (9-12-2012 om 17:22)
Goh typisch weer Oostblok. Gewoon nieuwe regel invoeren, overtreding van dien aard of een misdrijf ? Het land uitzetten en niet meer erin laten.