Geen files

Stadsgewestelijke brandweer zoekt vrijwilligers (m/v)

Toegevoegd: 06-03-2006, 17.38 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - De Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-/Middelburg is op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor de brandweerkazernes Arnemuiden, Oost-Souburg, Stromenweg (Middelburg), Torenweg (Middelburg) en Veerseweg (Middelburg).

De komende tijd gaat het korps weer nieuwe leden werven door middel van advertenties. Op dit moment werken in totaal 45 beroepsmensen en 150 vrijwilligers bij het korps. Het korps is op zoek naar zowel mannen als vrouwen. Op dit moment telt het korps 6 vrouwen. De leiding van de Stadsgewestelijke brandweer roept met name vrouwen op te solliciteren. Iedereen vanaf 18 jaar kan zich echter aanmelden voor een sollicitatiegesprek. Bij deze sollicitatie horen onder meer een sporttest en een medische keuring.

De stadsgewestelijke brandweer is met name op zoek naar mensen die een uitstekende lichamelijke en geestelijke conditie hebben, gevoel hebben voor techniek en in de buurt wonen van één van de bovengenomende brandweerkazernes.

Aankomende brandweerlieden krijgen een basiscursus die in totaal 40 cursusavonden in beslag neemt. Na deze cursus wordt er meegeoefent tijdens de werkelijkse oefenavonden van de diverse kazernes. De vrijwilligers krijgen een standaardvergoeding voor de brandweeractiviteiten. Ook wordt elke brandweerman of -vrouw verzekerd tegen ongevallen.

Mensen die meer informatie willen over het vrijwilligerswerk binnen de Stadsgewestelijke brandweer kunnen contact opnemen met Dolph te Paske (Hoofd afdeling Technische Dienst, Logistiek en Repressie) of met Wim Van Haveren (waarnemend hoofd van dezelfde afdeling). Zij zijn te bereiken via het telefoonnummer 0118-494500.

Mensen die direct willen solliciteren worden verzocht hun sollicitatiebrief met CV voor 3 april 2006 op te sturen naar de Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg. Brieven moeten worden gericht aan brandweercommandant R.A. Maljaars. Brieven kunnen naar postbus 7173 GD in Middelburg.

Wordt jij straks één van de nieuwe brandweerlieden van het Stadsgewestelijke brandweerkorps?