Reddingspoging poes mislukt

Toegevoegd: 07-01-2013, 19.35 uur

MIDDELBURG - Leden van de Middelburgse reddingsbrigade zijn maandagavond tevergeefs te water gegaan om een vangkooi te installeren om een vastzittende poes te redden.

Vrijwilligers van de Van Dixhoornbrigade gingen al twee keer eerder te water in een poging de poes Fiona te redden. Het dier zit al zeker sinds donderdag vast in het oude sluizenstelsel bij de Stadsschuur, vlakbij de Middelburgse rechtbank.

De poes is vermoedelijk te water geraakt, en is in het gewelf op een verhoging geklommen. Daar bevindt zich echter een dieper liggend stelsel waar het dier zich nu ophoudt. Mensen kunnen hier echter niet bij.

De kooi was beschikbaar gesteld door de Stichting Scheldekat en de bedoeling was dat de redders deze zouden plaatsen in de hoop dat de poes af zou komen op het eten in de kooi. De vangkooi bleek vanavond echter te hoog om goed te kunnen plaatsen in de nauwe ruimte van het gewelf. De redders hebben wel eten en drinken geplaatst op een plek die voor de poes bereikbaar zou moeten zijn.

Morgen is mogelijk via dezelfde stichting, die zich overigens inzet voor zwerfkatten, een kleinere kooi beschikbaar en dan wordt een laatste poging ondernomen het dier te redden.

Zie ook:
- Brigade ingezet voor poes in nood (06-01-2013)

Grote poezenliefhebber (8-1-2013 om 18:38)
Hoop dat het poesje gered kan worden zit nu toch al een tijdje zonder eten. voor al degene die zitten te zeiken over dat poesje,niet iedereen laat zijn poezen buiten lopen. hoop dat jullie zelf ook zo eens iets meemaken en er niemand jiullie komt helpen
Fay (8-1-2013 om 18:27)
Misschien moet de eigenaar zelf mee het water in, en schudden met wat voer en de poes roepen, misschien is de poes zo bang en komt ze alleen op het stemgeluid van haar baas af.
MotoRob (8-1-2013 om 18:08)
Niet erg handig om eten neer te leggen, als ie genoeg honger heeft komt ie wel tevoorschijn, nu pakt ie het eten als niemand in de buurt is en trekt zich weer terug, zo krijg je hem nooit te pakken.
Bertus (8-1-2013 om 17:51)
@ john, en ik kots niet alleen op u, maar schijt er nog op ook. wat denkt u wel zo een asociale bek op te zetten ? omdat u denkt dat het u weer een paar cent kost zeker ? het is GRATIS ! het kost u geen ene cent, nu tevreden dan ? centenneuquer !
Fransje (8-1-2013 om 14:54)
Kunnen ze geen plank(en) leggen naar een gedeelte waar hij weer op de bewoonde wereld terecht kan komen? Ik ken het gangenstelsel niet maar er moet zo toch een oplossing te creƫren zijn? Het beestje kan springen dus als ze zo wat brokjes leggen via uitgang.....
Vos (8-1-2013 om 14:33)
@Ronny. Ik heb een hekel aan baasjes die hun honden overal laten schijten behalve in hun eigen omgeving. Men loopt dan demonstratief met een poepzakje dat altijd leeg is en blijft. Van jou mogen ze van mij een lampenkap maken.