Reddingspoging poes mislukt

Toegevoegd: 07-01-2013, 19.35 uur

MIDDELBURG - Leden van de Middelburgse reddingsbrigade zijn maandagavond tevergeefs te water gegaan om een vangkooi te installeren om een vastzittende poes te redden.

Vrijwilligers van de Van Dixhoornbrigade gingen al twee keer eerder te water in een poging de poes Fiona te redden. Het dier zit al zeker sinds donderdag vast in het oude sluizenstelsel bij de Stadsschuur, vlakbij de Middelburgse rechtbank.

De poes is vermoedelijk te water geraakt, en is in het gewelf op een verhoging geklommen. Daar bevindt zich echter een dieper liggend stelsel waar het dier zich nu ophoudt. Mensen kunnen hier echter niet bij.

De kooi was beschikbaar gesteld door de Stichting Scheldekat en de bedoeling was dat de redders deze zouden plaatsen in de hoop dat de poes af zou komen op het eten in de kooi. De vangkooi bleek vanavond echter te hoog om goed te kunnen plaatsen in de nauwe ruimte van het gewelf. De redders hebben wel eten en drinken geplaatst op een plek die voor de poes bereikbaar zou moeten zijn.

Morgen is mogelijk via dezelfde stichting, die zich overigens inzet voor zwerfkatten, een kleinere kooi beschikbaar en dan wordt een laatste poging ondernomen het dier te redden.

Zie ook:
- Brigade ingezet voor poes in nood (06-01-2013)

Zeeuw (8-1-2013 om 14:26)
Als marga van amivedi dit kon lezen draaide ze zich om in dr graf associale reacties ik vind een beest ongeacht welke beest heeft net zo veel recht op hulp als een mens een dier heeft ook een hart!
Peter (8-1-2013 om 14:17)
Voor de zuunige zeeuwn onder ons, lees eens goed! het gaat om de VRIJWILLIGE reddingsbrigade, kost dus NIETS en is een mooie oefening voor die mensen!
Zeeuw (8-1-2013 om 13:58)
Hoezo laatste poging? laten ze dat beestje dan gewoon daar zitten?
Mario (8-1-2013 om 12:49)
Jan gelijk heb je het baasje heeft er plezier van. en wij de last
Remco (8-1-2013 om 11:52)
Maak iets waardoor hij op eigen beweging weg kan met een paar drijvende planken of zo iets , beestje is bang en kruipt dan weg.
Anja (8-1-2013 om 11:46)
Het lijkt hart van Nederland wel daar maken ze ook een heel item over een beest dat vermist is of in een boom zit