Kooi geplaatst voor vermiste poes

Toegevoegd: 08-01-2013, 18.35 uur

MIDDELBURG - De reddingsbrigade is er dinsdagavond in geslaagd om in Middelburg een kooi te plaatsen om daarmee de zoekgeraakte poes Fiona te redden.

Fiona verdween zo'n twee weken geleden in de omgeving van De Stadsschuur. De eigenaresse ontdekte donderdag dat het dier vast zat in het oude sluizenstelsel bij de Stadsschuur, vlakbij de Middelburgse rechtbank.

De poes is vermoedelijk te water geraakt, en is in het gewelf op een verhoging geklommen. Daar bevindt zich echter een dieper liggend stelsel waar het dier zich nu ophoudt. Mensen kunnen hier echter niet bij. Daarom werd gisteren in samenwerking met de Stichting Scheldekat een poging gedaan om een vangkooi ter plaatsen. Die bleek echter te groot en daarom werd vandaag een nieuwe poging ondernomen met een kleinere kooi.

Voor de vierde keer gingen leden van de Van Dixhoornbrigade vanavond te water om zich in het gewelf te begeven. Het plaatsen van de kooi bleek nog best lastig. Door de aanwezigheid van scherpe, roestende pijpen, de ongelijkmatige ondergrond en de scherp afgestelde valklep van de kooi duurde het een tijdje voordat deze goed vastgemaakt kon worden.

Het eten en het drinken dat gisteren door de redders in het gewelf is geplaatst, bleek vandaag op. Er werden geen rattenkeutels aangetroffen en dat duidt er volgens een medewerker van de Stichting Scheldekat op dat de kans reëel is dat Fiona het voedsel heeft opgegeten.

Morgen wordt de kooi opgehaald. Hopelijk met daarin de vermiste poes...

Zie ook:
- Reddingspoging poes mislukt (07-01-2013)
- Brigade ingezet voor poes in nood (06-01-2013)

Vlissinger (9-1-2013 om 13:24)
Eej zeeuw, lees je wel eens "belangrijk" nieuws dan? overvallen, dronken mensen achter het stuur, verkeersbordendief aangehouden? lekker belangrijk, dit is tenminste een keer afwijkend nieuws, dat iedereen laat zien dat deze mensen zeer goed werk verrichten! zou jij ook eens moeten doen.
Staffie (9-1-2013 om 13:22)
Ik ben blij dat het niet mijn hond is maar deze heb ik dan ook genomen als HUISDIER, d.w.z. dat ik hem onder controle uitlaat op het strand en in de bebouwde kom aan de riem, hij word niet zoals 98% van de katten buitengelaten in de hoop dat hij terug komt, kost wat tijd maar scheelt een hoop elende
CJ (9-1-2013 om 13:09)
@ Zeeuw (8:15 uur): beter dan dat gezeur over zgn "Bnn'ers"die gaan scheiden etc! Dat gaat helemaal nergens over! Hier laat men zien dat men zich ook voor de kleintjes inzet! Ik hoop in ieder geval op (goed) nieuws over het vermiste katje! Hoop dat hij/zijn snel weer warm binnen kan zitten! Succes!!
Vlissingse (9-1-2013 om 12:34)
Fijn, ik hoop dat de poes weer snel bij d'r baasje zal zijn. @ Zeeuw (9-1-2013 om 08:15 uur) Je bent toch toevallig niet een tikkeltje jaloers dat die poes wel (vaak) het nieuw haalt? ;)
T.oon (9-1-2013 om 12:25)
Die kat zit daar goed. HIj is daar ratten aan het vangen. Laat hem daar maar lekker zitten, dat is weer eens wat anders als je een kat door het riool hoort miauwen. Geef hem anders iets met Temic ben je er direct vanaf!
Jacco (9-1-2013 om 12:18)
@zeeuw , wat geeft jou het recht mensen voor onnozel uit te maken als ze hun mening geven. Ik heb toch ook niemand voor iets uitgemaakt ? Schijnbaar kan je er niet zo goed tegen als iemand het niet met je eens is. Een beetje jammer hoor.