Kooi geplaatst voor vermiste poes

Toegevoegd: 08-01-2013, 18.35 uur

MIDDELBURG - De reddingsbrigade is er dinsdagavond in geslaagd om in Middelburg een kooi te plaatsen om daarmee de zoekgeraakte poes Fiona te redden.

Fiona verdween zo'n twee weken geleden in de omgeving van De Stadsschuur. De eigenaresse ontdekte donderdag dat het dier vast zat in het oude sluizenstelsel bij de Stadsschuur, vlakbij de Middelburgse rechtbank.

De poes is vermoedelijk te water geraakt, en is in het gewelf op een verhoging geklommen. Daar bevindt zich echter een dieper liggend stelsel waar het dier zich nu ophoudt. Mensen kunnen hier echter niet bij. Daarom werd gisteren in samenwerking met de Stichting Scheldekat een poging gedaan om een vangkooi ter plaatsen. Die bleek echter te groot en daarom werd vandaag een nieuwe poging ondernomen met een kleinere kooi.

Voor de vierde keer gingen leden van de Van Dixhoornbrigade vanavond te water om zich in het gewelf te begeven. Het plaatsen van de kooi bleek nog best lastig. Door de aanwezigheid van scherpe, roestende pijpen, de ongelijkmatige ondergrond en de scherp afgestelde valklep van de kooi duurde het een tijdje voordat deze goed vastgemaakt kon worden.

Het eten en het drinken dat gisteren door de redders in het gewelf is geplaatst, bleek vandaag op. Er werden geen rattenkeutels aangetroffen en dat duidt er volgens een medewerker van de Stichting Scheldekat op dat de kans reëel is dat Fiona het voedsel heeft opgegeten.

Morgen wordt de kooi opgehaald. Hopelijk met daarin de vermiste poes...

Zie ook:
- Reddingspoging poes mislukt (07-01-2013)
- Brigade ingezet voor poes in nood (06-01-2013)

Daantje (14-1-2013 om 19:21)
Eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat er mensen zijn die zich zo uitspreken over het werk van vrijwilligers. In een woord "schandalig"!!!!!!
Daantje (14-1-2013 om 19:18)
Beste Fiona, fijn dat je weer bij je baasje terug bent. Geniet van de warmte en dat zal je baasje vast ook doen. Mensen hebben dieren nodig en anders om net zo.
Daantje (14-1-2013 om 19:15)
Ik en mijn dochters zijn ook lid van de reddingsbrigade en wat zou het toch mooi zijn als ze ooit zo'n geweldige redding kunnen uitvoeren. Ze leren er nu voor en ergens heb ik inderdaad gelezen 'het is meteen een fijne oefening'.
Daantje (14-1-2013 om 19:14)
Ik schrik van deze reacties allemaal. Gelukkig zijn er wel nog MENSEN die om dieren geven. Te gek dat er zoveel vrijwilligers zijn die hun vrije tijd in menselijke dingen steken. En het kost inderdaad niks. Een pluimpje voor iedereen die hieraan heeft meegewerkt.
Karel (11-1-2013 om 21:37)
Belachelijk wat een onzin, het is maar een kat!
Lucia (9-1-2013 om 21:19)
Ik vind die zeeuw maar een naar persoon ga toch een vak leren zou ik zeggen en zit niet zoveel mensenaf te zeiken