Geen files

Poes Fiona uit Middelburg gered

Toegevoegd: 09-01-2013, 18.30 uur - Update: 09-01-2013, 20.05 uur
MIDDELBURG - In Middelburg heeft de reddingsbrigade woensdagavond poes Fiona bevrijd uit het oude sluizencomplex bij de Stadsschuur.

Fiona verdween zo'n twee weken geleden in de omgeving van De Stadsschuur. De eigenaresse ontdekte vorige week donderdag dat het dier vast zat in het oude sluizenstelsel vlakbij de Middelburgse rechtbank.

De poes is vermoedelijk te water geraakt en in het gewelf op een verhoging geklommen. Een dieper liggend deel van het stelsel bleek voor de mens onbereikbaar. Omdat de poes zich vermoedelijk daarin bevond werd dinsdagavond door leden van de Middelburgse Van Dixhoornbrigade een vangkooi geplaatst.

Woensdagavond gingen de redders voor de vijfde keer te water om de kooi te inspecteren. De hoop van de redders werd werkelijkheid: in de kooi zat de vermiste poes. Het diertje is kort na de reddingsactie overgebracht naar een dierenarts. Die concludeerde dat Fiona eigenlijk volledig gezond is. Ze had alleen een wat lage temperatuur, maar mankeerde verder niets.

Zie ook:
- Kooi geplaatst voor vermiste poes (08-01-2013)
- Reddingspoging poes mislukt (07-01-2013)
- Brigade ingezet voor poes in nood (06-01-2013)

Simoniem (15-1-2013 om 22:30)
Als je sommige mensen leert kennen ga je nog meer van dieren houden..Reddingswerkers..top!
Daontje (13-1-2013 om 18:31)
Meestal komen katten uit zichzelf terug. Een dure reddingsactie is onzin. Ooit al eens een skelet van een kat in een boom zien hangen? Nou dan.
Bertus (13-1-2013 om 16:56)
@ cor, ha ha ! u probeert de boel op te stoken maar het lukt niet.
Cor (12-1-2013 om 23:58)
Kost alles die stomme katten!
Kattengedragstherapeut (12-1-2013 om 10:18)
Anne : VERBETER DE WERELD, BEGIN BIJ JEZELF! laat mens en dier in hun waarde!!!!!
Anne (11-1-2013 om 13:38)
Fijn @Hans dat IK zelf mag weten wat ik vindt!.