Omwonende blust brand in caravan

Toegevoegd: 11-04-2013, 10.23 uur
Door: Veerle van Iren
OOSTERLAND - In de nacht van woensdag 10 april op donderdag 11 april is brand ontstaan in een caravan die stond aan de Molenweg in Oosterland.

Een omwonende hoorde rond 01:00 uur een klap en ging kijken wat er aan de hand was. Hij zag toen dat er een brandje woedde in een caravan. De buurman aarzelde geen moment en pakte een brandblusser. Door zijn doortastende optreden is voorkomen dat de caravan uitbrandde. De brandweer werd gebeld, maar die hoefden geen actie meer te ondernemen, omdat de brand al was geblust.

Medewerkers van de afdeling Forensische Opsporing gaan technisch onderzoek doen in en om de caravan. De eigenaar van de caravan heeft aangifte gedaan van brandstichting. Van een getuige is een verklaring opgenomen door de politie.

Jantje (12-4-2013 om 13:57)
Sommige Oosterlanders weten meer dan ze zeggen, maar ze zijn bang om te getuigen. Achterbaks.
Jaap van Sien (11-4-2013 om 12:26)
Best spannend daar in Oosterland. Het is te hopen dat in geval van (de zoveelste) brandstichting de dader in de kraag wordt gevat.