1 file van totaal 3 km

Negen jaar voor Middelburgse moordzaak

Toegevoegd: 16-03-2006, 15.59 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

MIDDELBURG - De man die verdacht wordt van de moord op Erdal Asil is veroordeeld tot negen jaar cel. De uitspraak is niet conform de eis. Twee weken geleden werd door het Openbaar Ministerie twaalf jaar celstraf geëist.

De man, een 37-jarige Middelburgse caféhouder heeft bekend dat hij in de vroege ochtend van 22 augustus vorig jaar Erdal Asil met vijftig messteken heeft doodgestoken op de Seisbinnenbrug in het centrum van Middelburg.

Tijdens de vorige zitting, twee weken geleden, gaf de advocaat van de verdachte aan dat hij de eis van twaalf jaar erg hoog vond omdat de afgelopen jaren voor moord een straf van gemiddeld 8,4 jaar werd opgelegd.