Twee verdachten aangehouden in Oosterland

Toegevoegd: 08-05-2013, 10.27 uur
Door: Veerle van Iren
OOSTERLAND - Vannacht, 8 mei, zijn in Oosterland twee mannen aangehouden. Hun betrokkenheid bij de brandstichtingen aan schuurtjes in Oosterland wordt onderzocht.

De mannen zijn 22 en 38 jaar oud en afkomstig uit de gemeente Schouwen-Duiveland. Afgelopen nacht rond 03.00 uur is er wederom brand gesticht in een schuurtje in de Lange Achterweg in Oosterland. Bij deze brand is de 38-jarige man gewond geraakt. Hij is voor medische behandeling naar een ziekenhuis in Rotterdam gebracht en is daarna aangehouden. De 22-jarige man is in verzekering gesteld.

Sinds vorig jaar maart is de politie bezig met een onderzoek naar diverse brandstichtingen in Oosterland. Sinds die tijd zijn er bijna 20 branden geweest, voornamelijk in schuurtjes. Jongstleden maart is er een verdachte aangehouden voor het stichten van de branden. Die verdachte is na drie dagen weer in vrijheid gesteld Agenten hebben extra gesurveilleerd in Oosterland.

Gert (8-5-2013 om 15:31)
Hopen dat ze nu bewijs genoeg hebben om ze veroordeeld te krijgen, anders gaan de branden straks weer verder...., als het tenminste de juiste personen zijn, want niemand is schuldig tot het tegendeel is bewezen!
Jan (8-5-2013 om 12:46)
Schijnbaar toch de vorige keer die 22-jarige niet hard genoeg gekieteld bij zijn aanhouding toen ,maar ja, je zou hem eens zeer doen. En die 38-jarige? Is hij het die in de PZC vertelde dat hij het niet deed? Hopelijk komt er nu een eind aan deze ellende die de "kroaien" slapeloze nachten bezorgde.
Wim (8-5-2013 om 12:34)
Kijk de leeftijd van deze kneuzen,ow ow ow wat een wereld,er worden te veel mensen geboren uit zwak zaad denk ik.
Lucifer (8-5-2013 om 11:56)
Mooi zo, dat er aan die waanzin daden maar een eind komt. wie zijn billen brandt,
Jaap van Sien (8-5-2013 om 11:48)
Zeer waarschijnlijk een grote zorg minder en 2 emigranten rijker. O, wat zijn we heden blij!
1 vd vele oosterlandse mama's na veel slapeloze nachten (8-5-2013 om 11:44)
Dat wordt de rest van hun leven werken om de gigantische schade af te betalen, ipv leuke dingen doen. Hoop dat Oosterland nu weer rustig kan slapen.