Middelburgers tweede in Krommenie

Toegevoegd: 13-05-2013, 13.24 uur
KROMMENIE - De wedstrijdploeg van de brandweerpost Torenweg in Middelburg heeft zaterdag de tweede plaats behaald op een vaardiheidstoets Hoofdklasse in Krommenie.

Het scenario was een bedrijfsongeval in een recyclingbedrijf. De post Krommenie rukte hiervoor uit met een tankautospuit en een hulpverleningsvoertuig, samen met de OVD van post Torenweg. De tankautospuit kreeg een aanrijding voor het incidentadres. Hierop is de blusploeg van de Post Torenweg uitgerukt.

Ter plaats bleek er naast een beknelling tevens brand te zijn in het recyclingbedrijf. De ploeg heeft eerst de brand geblust en ververvolgens het slachtoffer bevrijd met behulp van hefkussens. Op de verdieping van het pand bevond zich nog een persoon. Complicatie bij dit alles was dat er in het bedrijf sprake was geweest van een schietpartij. Zowel in het bedrijf als in het voertuig werden vuurwapens gevonden. Samenwerking met politie was bij dit nagebootste incident dan ook erg belangrijk.

Het ongeval tussen de tankautospuit Kormmenie en een personenauto werd door de bemanning van Krommenie opgelost. De OVD coördineerde beide ongevallen. Door de wedstrijdploeg werd samengewerkt met de brandweer Kormmenie, de politie en de ambulancedienst.

Post Torenweg haalde voldoende punten voor de 2e plaats en gaat door naar de volgende ronde op 15 juni in Beverwijk.