Brandweerman beledigd M'burg

Toegevoegd: 13-06-2013, 14.58 uur
MIDDELBURG - Een brandweerman heeft bij de politie aangifte gedaan nadat hij bij het blussen van de vrachtwagenbrand in Middelburg was beledigd.

De vrachtwagenbrand woedde gisteren rond 14.55 uur naast een flatgebouw op de hoek van de Johan Adriaen van de Perrestraat en de Johan van Reigersbergstraat. In die flat stonden veel mensen op hun balkon te kijken naar de werkzaamheden van de brandweer.

Omdat er rook en (mogelijk) giftige dampen vanaf het brandende voertuig langs de balkons omhoog ging, gelastte een brandweerman dat de kijkers in de flat naar binnen moesten en hun ramen en deuren dicht houden. Bijna alle flatbewoners deden dit netjes, behalve een 57-jarige man.

Deze bleef op zijn balkon staan. De brandweerman heeft hierop de man nog diverse keren naar binnen gestuurd en ook van de aanwezige politiemensen heeft de man nog waarschuwingen gehad. Hierop stak de man zijn middelvinger op naar de brandweerman en bleef staan. Op aanroepen dat hij terzake dit gedrag een proces-verbaal zou krijgen, koos hij eieren voor zijn geld en verdween hij in zijn woning.

Toen agenten hem even later een bezoek brachten en hem een bekeuring aanzegden, dacht de man er nog vanaf te komen met het maken van excuses, maar deze belediging kwam hem duur te staan. De bekeuring moet hij gewoon betalen. De brandweerman heeft aangifte gedaan van belediging.

Zie ook:
- Veel rook bij felle vrachtwagenbrand (12-06-2013)

Job (17-6-2013 om 10:41)
Lol een middelburger op en top. Er zijn helaas een hoop mensen zonder enig respect. Deze asocialen reageren van 'moet kunnen en kinderachtig". En jij vind het van respect getuigen om mensen gelijk asociaal te bestempelen. Jah we nemen een voorbeeld aan jou lol Tijd voor lente:)
Remco (16-6-2013 om 08:30)
Aan alle reacties hier onder te lezen zijn er nog meer mensen met een veel groter probleem als alleen deze man en brandweerman. Allemaal gefrustreerde mensen die als ze straks moeten luisteren naar iemand met een pet op hun middelvinger ook op steken.
Ik (15-6-2013 om 20:53)
@vlissingse: er zijn de laatste tijd inderdaad veel vlissingers in middelburg komen wonen.
Francois (15-6-2013 om 19:58)
Of je het nou kleinzerig wilt noemen of niet, als je de foto's bekijkt met de rookontwikkeling, meer dan een terechte aktie van de brandweerman. Dit is een voorbeeld stellen om hulpverleners serieus te nemen, zij weten immers het beste waar het gevaar licht, dus beetje dwang is dan niet verkeerd.
Francois (14-6-2013 om 23:59)
@K, Beetje offtopic, de brandweer kan wel degelijk proces verbaal opmaken, ze hebben namelijk BOA's in dienst, vaak is dat een bevelvoerder van een onderdeel cq kazerne. PV opmaken komt niet vaak voor maar het kan dus wel. Wat hun bevoegdheid is weet ik niet precies.
Tim V (14-6-2013 om 22:36)
2/2 dat gevolgd dient te worden. Hoe klein de belediging ook is. Die jongens komen vanuit veilig thuis situatie, of misschien beroeps, om jullie te helpen en redden / in veiligheid te brengen of te waarborgen. Heb dan een beetje respect.